لحظه تحویل سال 1401 چه زمانی است؟


لحظه تحویل سال 1401 چه زمانی است؟

تقویم شمسی یکی از دقیق‌ترین تقویم‌های جهان است که این امکان را به ما داده تا لحظه دقیق تحویل هر سال را محاسبه می‌کنیم و شروع سالی نو را جشن بگیریم. بنابراین می‌توانیم از همین حالا بدانیم لحظه تحویل سال 1401 چه زمانی است. تقویم هجری خورشیدی، بر پایه گاه‌شماری جلالی با مبدا هجری است، […]

تقویم هجری خورشیدی، بر پایه گاه‌شماری جلالی با مبدا هجری است، یعنی مبنا و مبدا این تاریخ، از زمان هجرت پیامبر از مکه به مدینه در سال 622 میلادی محاسبه می‌شود. (به طور دقیق‌تر یعنی روز جمعه ۱ فروردین سال ۱ هجری خورشیدی (۲۹ شعبان ۱ سال پیش از هجرت) برابر با ۱۹ مارس ۶۲۲ میلادی قدیم یا ژولینی و ۲۲ مارس ۶۲۲ میلادی جدید یا گرگوری است.)

برای ما ایرانی‌ها، شروع هر سال با آمدن بهار و نو شدن زمین و طبیعت همراه است که این مناسبت را در قالب نوروز، یکی از باستانی‌ترین جشن‌هایی که به ما ارث رسیده و تا امروز زنده است، جشن می‌گیریم. شروع نوروز با تحویل سال همراه است و بنابراین دانستن لحظه تحویل سال 1401 احتمالا سوال بسیاری از شما هم هست.

لحظه تحویل سال 1401 چه زمانی است؟

بنا به محاسبات دقیق تقویم شمسی، لحظه تحویل سال 1401، ساعت 19 و 3 دقیقه و 26 ثانیه روز یکشنبه 29 اسفند 1400 مصادف با 17 شعبان 1443 هجری قمری و 20 مارس 2022 میلادی است.

در واقع از زمان نگارش این مطلب (در تاریخ 4 بهمن 1400) 55 روز تا عید باستانی نوروز باقی مانده است.

همچنین نماد سال آینده ببر است که البته این رسم یعنی انتخاب حیوانات به عنوان نماد سال‌ها، از تقویم چینی به ما رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟