بیوگرافی جیم کری + عکس های خنده دار جیم کری کمدین مشهور هالیوودی


در این بخش از سایت نازوب بیوگرافی جیم کری بازیگر کمدی هالیوودی و عکس های جیم کری را گردآوری کرده ایم. جیم کری متولد ۱۷ ژانویه ۱۹۶۲ در کانادا، بازیگر می باشد.

جیم کری در فیلم های بسیاری بازی کرده و در همه آنها به موفقیت دست یافته است. اگر دوست دارید درباره بیوگرافی این کمدین و بازیگر معروف بیشتر بدانید با ما همراه شوید.

بیوگرافی جیم کری

جیم کری کمدین و بازیگر در ۱۷ ژانویه ۱۹۶۲ (۲۷ دی ۱۳۴۰) در نیومارکت، انتاریو، کانادا به دنیا آمد. پدرش پرسی کری حسابدار و ساکسیفونیست جاز بود و به همین خاطر از کودکی در نمایش‌ ها و برنامه‌ های کمدی حضور داشت مادرش کاتلین یک زن خانه دار بود. او هم چنین یک نقاش هم هست.

جیم کری کوچکترین عضو از چهار فرزند خانواده اش بود جیم یک برادر بزرگتر به نام جان و دو خواهر بزرگتر به نام های پاتریشیا و ریتا دارد.

جیم کری از کودکی علاقه شدیدی به بازیگری داشت و به همین جهت همیشه سعی می کرد تا در اذعان عمومی به اجرای نمایش بپردازد و حتی برای دوستانش نمایش خصوصی بگذارد.

اما این روحیه شاد او با سفر خانواده اش به شهری در حومه تورنتوی کانادا تا حدود زیادی به یاٌس تبدیل شد. با بیکاری پدر جیم کری وضعیت خانواده بسیار نا مساعد شد و او مجبور شد بعد از مدرسه به مدت 8 ساعت در یک کارخانه کار کند.

کار در کارخانه اگرچه باعث افت شدید تحصیلی و روحی او شده بود اما او تمام تلاش خود را می کرد تا از حداقل زمان خود برای یادگیری بازیگری استفاده کند.

در مقطعی، وضعیت مالی آن‌ها به قدری بد شده بود که او و برادرانش در کارخانه محل کار پدرش به عنوان نگهبان استخدام شده بودند و محل زندگی‌شان نیز یک کاروان بود.

جیم کری در سن ۱۹ سالگی از شهر تورنتو کانادا به لس آنجلس نقل مکان کرد. او درمنطقه هالیوود به برگزاری نمایش های کمدی تک نفره می‌پرداخت و به همین شکل آرام آرام وارد دنیای سینما و هالیوود شد.

آغاز فعالیت بازیگری جیم کری

بیوگرافی جیم کری + عکس های خنده دار جیم کری کمدین مشهور هالیوودی

عکس جیم کری در کودکی

جیم کری در سن ۱۵ سالگی و با استندآپ کمدی در یک کلوپ کمدی در تورنتو کار خود را آغاز کرد. در سال ۱۹۷۹ کار سرایداری کارخانه را که در سال ۱۹۷۸ برای حمایت از خانه انتخاب کرده بود رها کرد و او در واقع توانسته بود از اجراهای اوپن مایک به اجرا در شو‌هایی با دستمزد ثابت برسد.

جیم کری سپس با رادنی دنجرفیلد آشنا شد، رادنی با او قراردادی امضا کرد و سپس وی را به لاس‌وگاس برد.

کری به سراغ اجرای استندآپ در کمدی استور پرداخت تا اینکه در سال ۱۹۸۲ به استندآپ تلویزیونی An Evening at the Improv راه پیدا کرد و با ایفای نقش‌هایی در آثار کمدین هایی مانند بادی هکت (Buddy Hackett) و رودنی دنجرفیلد (Rodney Dangerfield) فعالیت خود را آغاز کرد.

جیم کری پس از این که وارد سینما شد در ۱۰ سال اول شروع به کارش هیچ موفقیت جالب توجهی برایش رخ نداد، یا به عبارتی دیگر به صورت جدی و کامل در فیلمی ظاهر نشد و نتوانست استعدادهایش را بروز دهد.

خانواده او هم از وضع مالی مناسبی برخوردار نبودند و این اتفاق شرایط را برای او سخت و دشوار تر می‌کرد.

جیم کری در سال ۱۹۸۴ در سیت کام The Duck Factory به ایفای نقش پرداخت. او در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۴ در سریال In Living Color جلوی دوربین رفت و به همین واسطه، بیش از پیش شناخته شد.

بیوگرافی جیم کری + عکس های خنده دار جیم کری کمدین مشهور هالیوودی

عکس جیم کری در فیلم ماسک

اما سال ۱۹۹۴، سالی کلیدی در شکل‌گیری کارنامه جیم کری محسوب می‌شود در این سال با بازی و نویسندگی در فیلم ایس ونچورا بادستمزد ۳۵۰۰۰۰ دلار به طلسم دیده نشدن خود پایان داد.

بعد از این او در دو فیلم The Mask (ماسک) و Dumb and Dumber (احمق و احمق‌تر) نقش اصلی را بازی کرد و به این ترتیب به شهرتی قابل توجه دست پیدا کرد. جیم کری توانست با بازی در نقش اول فیلم احمق واحمق تر دستمزد ۷ میلیون دلاری را از آن خود کند.

جیم کری به واسه بازی در فیلم سینمایی «ماسک» برای اولین بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد اما موفق به دریافت این جایزه نشد. او برای بازی در «ماسک» و «ایس ونچورا:

کارآگاه حیوانات» جایزه بهترین بازیگر تازه‌ وارد سال را از حلقه منتقدان لندن دریافت کرد. جالب آنکه کری برای بازی در «ماسک»، نامزد دریافت جایزه‌ای برای بدترین ستاره‌ی جدید نیز شد.

از آن زمان به بعد میمیک خاص چهره او، استعداد طنز و چهره برونگرایش باعث شد در آثار کمدی بیشتر دیده شود.

جیم کری در سال ۱۹۹۵ نیز به موفقیت در گیشه ادامه داد. او در این سال در دو فیلم سینمایی بازی کرد، اولی فیلم Batman Forever بود که ۳۳۶ میلیون دلار فروخت. فیلم دوم، فیلم سینمایی Ace Ventura: When Nature Calls (ایس ونچورا: هنگامی که طبیعت فرا می‌خواند) بود که ادامه‌‌ی «ایس ونچورا: کارآگاه حیوانات» محسوب می‌شد.

پس از موفقیت این فیلم ها جیم کری با دستمزد ۲۰ میلیون دلار برای فیلم پسر کابلی در سال 1996 جلوی دوربین رفت و خود را به گران ترین هنرپیشه کمدی دنیا تبدیل کرد.

جیم کری سال ۱۹۹۷ را با نقش‌آفرینی‌ای موفق در فیلم Liar Liar به پایان برد. فیلمی که در آن زمان برای او یک نامزدی گلدن گلوب دیگر را به ارمغان آورد.

بیوگرافی جیم کری + عکس های خنده دار جیم کری کمدین مشهور هالیوودی

جیم کری گران ترین هنرپیشه کمدی دنیا

از آنجایی که جیم کری تا سال 1997 فقط در فیلم های کمدی بازی کرده بود همه او را به عنوان یک کمدین موفق در هالیوود میشناختند ولی کری در سال 1998 با بازی در فیلم نمایش ترومن به همه ثابت کرد که در اجرای نقش های جدی نیز حرفی برای گفتن دارد.

می‌توان مدعی شد که نقش‌آفرینی جیم کری در «نمایش ترومن» تصویری متفاوت از دیگر فیلم های جیم کری به دست می‌داد.

«نمایش ترومن» هم نظر منتقدان را جلب کرد، هم با فروشی ۲۶۴ میلیون دلاری در گیشه موفق شد. جیم کری برای بازی در نقش ترومن بوربانک نامزد دریافت جایزه اسکار شد و بالاخره اولین جایزه گلدن گلوب خود را دریافت کرد. «نمایش ترومن» را می‌توان در رده‌ی بهترین و مهم‌ترین فیلم‌ های جیم کری رده‌بندی کرد.

جیم کری قرن بیستم را با بازی در فیلم سینمایی Man on the Moon در سال ۱۹۹۹ و دریافت دومین جایزه گلدن گلوب برای این فیلم به پایان رساند.

پس از آن جیم کری در فیلم های بسیار دیگری ایفای نقش کرد و در همه آنها موفق بود و خوش درخشید. جیم کری در سال ۲۰۰۳ یکی از موفق‌ترین فیلم‌های خود از نظر تجاری را بازی کرد. او در فیلم سینمایی Bruce Almighty (بروس قادر مطلق) نقش آفرینی کرد که به فروشی ۴۸۴ میلیون دلاری رسید.

همچنین جیم کری کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم درخشش یک ذهن پاک در سال 2004 شده است.

زندگی شخصی جیم کری

بیوگرافی جیم کری + عکس های خنده دار جیم کری کمدین مشهور هالیوودی

عکس جیم کری و دخترش به نام جین

جیم کری در سال 1987 با ملیسا وومر ازدواج کرد و در سال ۱۹۹۵ پس از ۸ سال زندگی به همراه یک دختر به نام جین از همسر خود جدا شد و در سال 1996 با همبازی خود در فیلم احمق و احمق تر یعنی لورن هالی ازدواج کرد که آن ازدواج هم دیری نپایید و پس از یک سال به جدایی رسید.

در سال ۲۰۰۵ جیم کری با هنرپیشه هالیوودی جنی مک کارتی ازدواج کرد و پس از ۵ سال زندگی مشترک در سال ۲۰۱۰ از او هم جدا شد.

پس از این جدایی جیم تا به حال به صورت رسمی ازدواج نکرده است ولی به صورت غیر رسمی با رنی لوگر رابطه نزدیک داشت که به علت حواشی بسیار به ازدواج نرسید. آخرین رابطه او هم با کت وایت بود که با خودکشی وایت در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید.

یکی از جنجال برانگیزترین مسائل زندگی جیم کری، خوددکشی کت وایت بود. ماجرا از این قرار بود که همسر کت وایت از جیم کری به دلیل سواستفاده از «ثروت و شهرتش به عنوان یک سلبریتی» شکایتی تنظیم کرد و مدعی شد که کری به نوعی در مرگ خانم وایت دست داشته است.

مدتی بعد، مادر کت وایت نیز علیه جیم کری شکایتی تنظیم کرد و در نهایت این پرونده در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸ با توافق وکلای طرفین مختومه اعلام شد.

این البته تنها مشکل جیم کری با معشوقه‌هایش نبود چرا که همسراول او یعنی ملیسا وومر از او به علت اینکه هزینه ای که برای فرزندشان توسط کری پرداخت می‌شود ناکافی است به دادگاه شکایت کرده بود.

سایر فعالیت های جیم کری:

بیوگرافی جیم کری + عکس های خنده دار جیم کری کمدین مشهور هالیوودی

جیم کری استاد حالت های صورت است

جیم کری علاوه‌بر شهرت بازیگری، در میان دنبال‌کنندگان سینما یک شهرت دیگر نیز دارد، او استاد حالتٰ‌های صورت است.

کافی است کمی در یوتیوب چرخ بزنید، ویدیوهای جیم کری در حال درآوردن ادای بازیگران بزرگی مانند جک نیکلسون را پیدا کنید و از این مهارت کری شگفت‌زده می شوید. او همچنین در جشن‌های سینمایی گاهی چشمه‌ای از هنر استندآپ کمدی خود را رو کرده است.

جیم کری در کنار بازیگری و طنز پردازی به نویسندگی، نقاشی و موسیقی نیز علاقه مند است. نقاشی های کری اغلب موضوعات سیاسی روز هستند که آنها را در قالب تصاویری آمیخته به طنز به تصویر میکشد و بارها نیز مورد انتقاد و حمله مخالفان قرار گرفته است.

همچنین کری در سال ۲۰۱۳ خبر از تکمیل نگارش کتابی مخصوص کوکان با نام How Roland Rolls داد. وی در سال ۲۰۲۰ نیز کتاب Memoirs and Misinformation را به عنوان یکی از نویسندگان منتشر کرده است.

جیم کری همچنین از دانشگاه ماهاشیری مدرک دکترای افتخاری گرفته است. جیم کری، این بازیگر نام‌آشنا فعالیتی جزئی در زمینه موسیقی نیز داشته است. او تاکنون سه موزیک ویدیو Cuban Pete و Somebody to Love و Cold Dead Hand را داشته است.

تعدادی از فیلم های جیم کری

کوه مس (۱۹۸۳) همه چیز در طعم خوب (1983) دختران زمینی بی‌قید و بندند (1988)
کادیلاک صورتی (1989) ایس ونچورا: کارآگاه حیوانات (1994) ماسک (1994)
احمق و احمق تر (1994) بتمن برای همیشه (1995) ایس ونچورا: هنگامی که طبیعت فرا می‌خواند (1995)
پسر کابلی (1996) دروغگو دروغگو (1997) نمایش ترومن (1998)
مردی روی ماه (1999) من، خودم و آیرین (2000) بروس قادر مطلق (2003)
درخشش ابدی یک ذهن پاک (2004) جنایت‌های تاریک (2016) سونیک خارپشت (2020)

آلبوم تصاویر جیم کری

بیوگرافی جیم کری + عکس های خنده دار جیم کری کمدین مشهور هالیوودی

جدیدترین تصاویر جیم کری در اینستاگرام

بیوگرافی جیم کری + عکس های خنده دار جیم کری کمدین مشهور هالیوودی

بیوگرافی جیم کری + عکس های خنده دار جیم کری کمدین مشهور هالیوودی

جیم کری علاوه بر بازیگری در زمینه نقاشی و موسیقی نیز فعالیت میکند

بیوگرافی جیم کری + عکس های خنده دار جیم کری کمدین مشهور هالیوودی

جیم کری برنده دو جایزه گلدن کلوب

مطالب مرتبط :

بیوگرافی هدیه بازوند بازیگر جدید و خوش استایل با عکس های اینستاگرامی

انتشار تصویر جنجالی فرامرز صدیقی+ بیوگرافی و پرونده ی فیلم برهنه تا ظهر

ویلم دفو | بیوگرافی خاص و عکس های Willem Dafoe هنرپیشه ی مشهور امریکایی


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی