بسطامی: هر ساله به آمار زنان سرپرست خانوار افزوده می‌شود


بسطامی: هر ساله به آمار زنان سرپرست خانوار افزوده می‌شود

رئیس کمیته رفاه اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بر اساس آمار روز به روز بر تعداد زنان سرپرست خانوار افزوده می شود و دستگاه های اجرایی به وظایف خود در این حوزه به درستی عمل نمی کنند.

به گزارش ایسنا، علی اکبر بسطامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان، بیان کرد: یکی از حساس‌ترین گروه‌ها، زنان سرپرست خانوار هستند که باید به آنها توجه شود. در سال ۸۵ تعداد آنها یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود اما هر ساله به این میزان افزوده شد که جای تاسف دارد. طبق آمار جدید زنان سرپرست خانوار به سمت جوانی می‌روند که مسئولان باید به آن توجه کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: آمار زنان مطلقه و دختران مجرد نیز بالا است و دستگاه‌های اجرایی و ناظر در این خصوص کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند. متاسفانه در بودجه سال ۱۴۰۱ مسکن محرومان حذف شده است. انشعابات مسکن محرومان در کمیسیون تلفیق نیز حذف شد و مستمری مددجویان نیز ۲۰ درصد است که یک سوم میزان کنونی است، همچنین عدالت برای توده‌های مردم با قانونی مانند هدفمندی یارانه‌ها انجام نشده و مردم قشر ضعیف به شرایط مطلوب نرسیدند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: موضوع مسکن، اشتغال و مستمری از مهمترین مشکلات قشر ضعیف است. در تبصره ۱۶ و ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ قرار بود ایجاد اشتغال برای محرومان داشته باشیم اما آیین‌نامه لازم آن نوشته نشد لذا مجلس یازدهم که منادی عدالت است باید به اقتصاد مردم کمک کند. متاسفانه از کمیسیون تلفیق خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد. مجلس باید به اقشار ضعیف توجه کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


من میترسم