واکسینه شدن بیش از 180 هزار کودک علیه ویروس فلج اطفال


واکسینه شدن بیش از 180 هزار کودک علیه ویروس فلج اطفال

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با همت تیم های سلامت در اجرای مرحله اول عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال بیش از 180 هزار کودک زیر 5 سال علیه ویروس فلج اطفال واکسینه شدند.

دکتر سید مهدی طباطبایی در گفت وگو با ایسنا افزود: مرحله اول طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال از 25 دی ماه آغاز شده است که در این مدت بیش از 180هزار کودک زیر 5 سال ایرانی و غیر ایرانی در مقابل این بیماری ایمن سازی شده اند .

وی با اشاره به این موضوع که اجرای این طرح در مناطق روستایی، حاشیه شهرها و مناطق پرخطر بصورت خانه به خانه اجرا شد و در مناطق شهری در پایگاه سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت صورت گرفت، افزود: در مناطق روستایی، حاشیه شهرها و مناطق پرخطر 98درصد کودکان زیر 5 سال واکسینه شدند و در مناطق شهری 62 کودکان زیر 5 سال واکسن فلج اطفال را دریافت کردند.

طباطبایی ضمن قدردانی از تلاش های تیم های سلامت در اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال گفت: با توجه به شرایط جوی نامناسب هفته گذشته و صعب العبور بودن بعضی از مناطق، از زحمات و تلاش های تمامی تیم های سلامت که در اجرای این طرح مشارکت فعال داشتند تقدیر و تشکر می شود.

گفتنی است: مرحله دوم واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال از 30 بهمن ماه لغایت 3 اسفند ماه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند