واکسینه شدن بیش از 180 هزار کودک علیه ویروس فلج اطفال


واکسینه شدن بیش از 180 هزار کودک علیه ویروس فلج اطفال

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با همت تیم های سلامت در اجرای مرحله اول عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال بیش از 180 هزار کودک زیر 5 سال علیه ویروس فلج اطفال واکسینه شدند.

دکتر سید مهدی طباطبایی در گفت وگو با ایسنا افزود: مرحله اول طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال از 25 دی ماه آغاز شده است که در این مدت بیش از 180هزار کودک زیر 5 سال ایرانی و غیر ایرانی در مقابل این بیماری ایمن سازی شده اند .

وی با اشاره به این موضوع که اجرای این طرح در مناطق روستایی، حاشیه شهرها و مناطق پرخطر بصورت خانه به خانه اجرا شد و در مناطق شهری در پایگاه سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت صورت گرفت، افزود: در مناطق روستایی، حاشیه شهرها و مناطق پرخطر 98درصد کودکان زیر 5 سال واکسینه شدند و در مناطق شهری 62 کودکان زیر 5 سال واکسن فلج اطفال را دریافت کردند.

طباطبایی ضمن قدردانی از تلاش های تیم های سلامت در اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال گفت: با توجه به شرایط جوی نامناسب هفته گذشته و صعب العبور بودن بعضی از مناطق، از زحمات و تلاش های تمامی تیم های سلامت که در اجرای این طرح مشارکت فعال داشتند تقدیر و تشکر می شود.

گفتنی است: مرحله دوم واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال از 30 بهمن ماه لغایت 3 اسفند ماه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...