خیز امیکرون در سایه عادی انگاری


خیز امیکرون در سایه عادی انگاری

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به عادی انگاری مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پوشش پایین واکسیناسیون کووید -19، نگرانی از خیز سویه جدید امیکرون وجود دارد.

دکتر سید مهدی طباطبایی در گفت وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر شاهد افزایش امیکرون در دنیا و کشور هستیم. تاکنون بیش از 2 هزار مورد ابتلاء به امیکرون در کشور شناسایی شده است و پیش بینی می شود امیکرون بسرعت جایگزین سویه دلتا گردد.

وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر 50 درصد موارد مثبت، سویه امیکرون هستند، افزود:تاکنون در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 96 مورد ابتلاء به امیکرون شناسایی شده است که می تواند شیوع انفجاری بیماری را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: با توجه به افزایش موارد امیکرون در کشور و گزارش موارد فوت ناشی از امیکرون، نیاز است هم استانی های عزیز نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی افزود: در ستاد ملی مقابله با کرونا، واکسیناسیون گروه سنی 5 تا 11 سال مصوب شد و پس از ابلاغ به دانشگاه های علوم پزشکی به صورت پلکانی و با رضایت والدین آغاز می شود.

دکتر طباطبایی راهکار اساسی مقابله با کرونا را افزایش پوشش واکسیناسیون کووید-19 و رعایت دستورالعمل های بهداشتی عنوان کرد و افزود: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، پوشش تزریق یک نوبت واکسن کرونا در جمعیت بالای 15سال 78 درصد است و بیش از 60 درصد نوبت دوم را تزریق کردند و پوشش واکسیناسیون در دوز سوم به 11 درصد رسیده است.

وی با تاکید بر رعایت دستوالعمل های بهداشتی گفت: استفاده از ماسک پارچه ای خطر انتقال امیکرون وجود دارد، لذا افراد حتما از ماسک سه لایه جراحی استفاده نمایند و از حضور در اجتماعات خودداری نمایند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر