دانشگاه‌های ایرانی تنها 2 درصد از مقالات ISI را تولید می‌کنند


دانشگاه‌های ایرانی تنها 2 درصد از مقالات ISI را تولید می‌کنند

قائم مقام وزارت علوم گفت: 98 درصد مقالات ISI را کشور‌های دیگر تولید می‌کنند که باید از طریق ارتباطات جهانی بتوانیم این درصد را در دانشگاه‌های ایرانی هم ارتقا دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان - سالار آملی در سیزدهمین نشست سراسری هم اندیشی معاونان و مدیران بین المللی دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری گفت: جذب ۱۵۰ هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه‌های کشور به عنوان تحول علمی ایران شناخته می‌شود و از برنامه‌های وزارت علوم برای ۴ سال آینده است. مبنای وزارت علوم فعالیت‌های بین المللی است که باید تا ۴ سال آینده به صورت کامل تحقق یابد.

یکی دیگر از برنامه‌های وزارت علوم این است که از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ اهداف و استاد بالا دستی، برنامه‌های اجرایی و ماموریت گرایی دانشگاه‌های ایرانی با کشور‌های خارجی را حفظ کند و برنامه سازی برای شروع آن طی دو سه ماه آینده آغاز خواهد شد.

او گفت: توسعه دیپلماسی علم و فناوری برای ارتقای جایگاه کشور در دنیا، برنامه اصلی وزارت علوم است. نظم نوینی در دنیا در حال شکل گیری است و از همین رو ارتباط بین وزارت علوم ایران و دانشگاه‌های خارجی باید تقویت شود. باید تا سال ۱۴۰۴ برنامه‌های وزارت علوم شفاف، مشخص و قابل اندازه گیری باشند.

پیش از این، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از تحصیل بیش از ۹۳ هزار دانشجوی خارجی در ایران خبر داده بود.

در ادامه نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۳۹۵ به عنوان مرجع همکاری‌های علمی و فناوری با کشور روسیه شناخته شده است.

۲۰ تفاهم نامه همکاری دانشگاه شهید بهشتی با دانشگاه‌های روسیه به امضا رسیده اند و استفاده از بورس دولتی این کشور برای دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی فراهم شده است. ۱۵ عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی از دانشگاه روسیه فارغ التحصیل شده اند.

دانشگاه شهید بهشتی تنها دانشگاه ایرانی است که مجوز لازم از سازمان سنجش را برای برگزاری آزمون بین المللی روسیه در ایران گرفته است.

طبق گفته های معاون نوآوری و فناوری وزارت علوم، از ۴۱ پارک علم و فناوری تنها ۸ پارک با کشورهای خارجی تفاهم نامه امضا کرده اند که پارک پردیس و شهرک تحقیقاتی اصفهان موفق ترین آن‌ها بوده اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است