دستگاه قضایی با بانک‌های متخلف در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی اصفهان برخورد می‌کند


دستگاه قضایی با بانک‌های متخلف در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی اصفهان برخورد می‌کند

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه بانک‌ها اجازه سخت‌گیری‌ فرا قانونی و بیش از حد برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی را ندارند، گفت: دستگاه قضایی با بانک‌های متخلف در این زمینه برخورد می‌کند.

سیدرضا مرتضوی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس مصوبات ستاد تسهیل استان اصفهان بانک‌ها در راستای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی موظفند بر اساس مقررات بانک مرکزی عمل کنند.

وی ادامه داد: مجموعه ستاد تسهیل، استانداری و دستگاه قضایی استان نه تنها نسبت به این موضوع اصرار دارند بلکه با متخلفان از آن بطور جدی برخورد می‌کنند.

استاندار اصفهان اظهار داشت: ضرورت توجه به این موضوع با مدیران بانک‌ها مطرح شد و رییس دادگستری و دادستان استان اصفهان هم با مسوولان بانک‌هایی که به درستی به وظایف خود عمل نکنند برخورد قانونی و قضایی می‌کنند.

وی اضافه کرد: مدیریت استان در این زمینه هیچگونه مسامحه ای با بانک‌ها ندارد و واحدهای تولیدی و صنعتی در صورت سخت گیری فراقانونی بانک ها در ارائه تسهیلات می توانند این موضوع را به استانداری و ستاد تسهیل استان منعکس کنند.

مرتضوی با تاکید بر اهمیت صنعت در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان خاطرنشان کرد: رفع موانع تولید، اهتمام جدی مسوولان استان در راستای مقابله با تعطیلی صنایع، حمایت از صنایع نیمه تعطیل و افزایش اشتغال پایدار اولویت اصلی ستاد تسهیل استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه امروز در جنگ نرم اقتصادی قرار داریم و جبهه تولید خط مقدم این جنگ است، تاکید کرد: همه مسوولان در راستای تحقق شعار سال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" در میدان هستند تا چرخ صنعت و تولید پر قدرت تر از گذشته بچرخد و از تعطیلی واحدهای صنعتی جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان وظیفه رسیدگی به مشکلات و رفع موانع واحدهای تولیدی را بر عهده دارد و هر هفته سه جلسه این کارگروه در استان برگزار می‌شود و در هر جلسه به مشکلات حدود ۲۰ واحد تولیدی استان رسیدگی می‌شود.

فعالیت ستاد تسهیل از سال ۹۴ راه‌اندازی و تاکنون بیش از پنج هزار جلسه آن برگزار شده است.

تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ ها یکی از برنامه‌های اقتصادی برای خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مشکلات آنها در بخش‌های مختلف است.
اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس