480.4 میلیارد تومان طرح راه و مدرسه‌سازی در آذربایجان‌شرقی آماده بهره‌برداری است


480.4 میلیارد تومان طرح راه و مدرسه‌سازی در آذربایجان‌شرقی آماده بهره‌برداری است

تبریز - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: پنج طرح راه‌سازی و شهرسازی استان به ارزش 480 میلیارد و 430 میلیون تومان آماده بهره‌برداری در دهه فجر است.

ابوالقاسم سلطانی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها شامل احداث کیلومتر ۴۰ تا ۴۴ باند دوم بزرگراه مرند - جلفا با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، احداث کیلومتر ۱۰ تا ۲۲ قطعه دوم بزرگراه تبریز - اسپیران با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان و احداث کیلومتر ۵۰ تا ۵۵ قطعه دوم بزرگراه تبریز - اهر با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: احداث ۲۳ کیلومتر از قطعات ۲، سه و چهار بزرگراه خواجه - ورزقان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان و احداث مدسه ۶ کلاسه مسکن مهر عجبشیر با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان از دیگر طرح های آماده بهره برداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: احداث باند دوم بزرگراه مرند - جلفا از محل منابع ملی از سال ۹۶ آغاز شده و هم اکنون به ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و در اجرای آن برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

سلطانی، ادامه داد: طرح احداث قطعه دوم بزرگراه تبریز - اسپیران نیز در سال ۸۹ آغاز شده و با استفاده از منابع ملی هم اکنون به ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و در اجرای آن برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

وی یادآوری کرد: احداث قطعه دوم بزرگراه تبریز - اهر نیز در سال ۹۴ از محل اعتبارات ملی آغاز شده و به ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و در اجرای آن ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: طرح احداث قطعات ۲، سه و چهار بزرگراه خواجه - ورزقان از سال ۹۳ با استفاده از اعتبارات سایر منابع آغاز شده و اکنون به ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و در اجرای آن برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.

سلطانی، افزود: مدرسه ۶ کلاسه مسکن مهر عجب شیر در سال ۹۲ با استفاده از ۲ میلیارد و ۶۲۴ میلیون تومان منابع استانی و ۳۰۵ میلیون تومان از اعتبارات سایر منابع اجرا شده و هم اکنون با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است، اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر طرح احداث قطعه یک بزرگراه تبریز - اسپیران به طول ۱۰ کیلومتر از محل اعتبارات ملی آغاز و پیش بینی می شود در اجرای این طرح برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم زمینه اشتغال ایجاد شود.

سلطانی، یادآوری کرد: طرح های احداث قطعه دوم بزرگراه تبریز - اسپیران، قطعه دوم بزرگراه تبریز - اهر، قطعه دوم بزرگراه تبریز - اسپیران و مدرسه ۶ کلاسه عجبشیر از سوی این اداره کل و اجرای طرح احداث باند دوم بزگراه مرند - جلفا از سوی این اداره کل با مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و احداث بزرگراه خواجه - ورزقان از سوی این اداره کل با مشارکت شرکت مس سونگون اجرا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی