2 دستگاه آسانسور ادارات دولتی در آذربایجان غربی پلمب شد


2 دستگاه آسانسور ادارات دولتی در آذربایجان غربی پلمب شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: 2 دستگاه آسانسور ادارات دولتی ارومیه به علت مطابقت نداشتن با قوانین و مقررات مصوب سازمان ملی استاندارد ایران، پلمب شده است.

منصور جلایر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی گزارش‌های مردمی رسیده مبنی بر عدم مطابقت آسانسور نصب شده در ۲ اداره دولتی واقع در ارومیه با قوانین و مقررات مصوب سازمان ملی استاندارد ایران، کارشناسان این اداره کل همراه با بازرس انجمن آسانسور استان به ادارات مراجعه و اقدام به بررسی آسانسورها کردند.

وی اضافه کرد: طبق بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان، یکی از ادارات به دلیل نداشتن استاندارد اولیه و دستگاه دیگر به دلیل عدم دریافت گواهی استاندارد ادواری پلمب شد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نصب و مونتاژ آسانسور طبق مصوبات نوزدهمین اجلاس شورای عالی استاندارد، مشمول استاندارد اجباری شده، بیان کرد: بر اساس این مصوبه بهره برداری از آسانسورهای منصوبه در اماکن دولتی و عمومی مورد عرضه به عموم، مستلزم اخذ تاییدیه ایمنی و کیفیت استاندارد است.

جلایر گفت: تاییدیه‌های آسانسور دارای اعتبار یک ساله است و در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط بازرسان تاییدصلاحیت شده سازمان ملی استاندارد و تمدید تاییدیه ایمنی کیفیت آسانسور، مسوولیت حوادث و سوانح احتمالی به عهده مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، شهروندان و کاربران آسانسور می‌توانند با پیامک شناسه ملی درج شده در کابین آسانسور به سامانه پیامکی سازمان استاندارد با شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی مثل نام و مشخصات شرکت بازرسی، نام و مشخصات شرکت فروشنده و تاریخ انقضای تأییدیه بازرسی آسانسور مورد نظر اطلاع پیدا کنند و در صورت مشاهده اتمام اعتبار گواهی استاندارد یا عدم وجود گواهی سریعا به اداره کل استاندارد گزارش دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟