دانش آموزان چالدرانی در طرح یک ساعت با محیط بانان مشارکت کردند


دانش آموزان چالدرانی در طرح یک ساعت با محیط بانان مشارکت کردند

ارومیه- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: به منظور آشنایی دانش آموزان با شغل حساس و پراهمیت محیط‌ بانی، طرح یک ساعت با محیط بان در این شهرستان برگزار شد.

حجت آذریار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با حضور بیش از ۱۰۰ نفر دانش آموز پایه ابتدایی به منظور یک گام به سوی فرهنگ سازی و حفظ و حراست از محیط زیست آغاز و اجرایی شد و برای سایر دانش آموزان شهرستان نیز در طی سال تحصیلی برنامه ریزی شده است.

وی اظهار کرد: آموزش ها به‌منظور افزایش فرهنگ زیست محیطی و همچنین حساس سازی دانش آموزان برای مسئولیت پذیری نسبت به محیط‌ زیست برگزار می شود که این امر می تواند در دانش، نگرش، انگیزه، تعهد و مهارت‌های لازم برای فعالیت‌های مختلف در جهت حفظ محیط زیست تاثیر بسزایی داشته باشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست چالدران بیان کرد: نظام تعلیم ‌و تربیت به ‌دلیل تحت پوشش داشتن میلیون‌ها دانش‌آموز و همچنین خانواده‌ آنها، بستر مناسبی برای اجرای برنامه های آموزشی با هدف فرهنگ ‌سازی و تنویر افکار عمومی در راستای حفاظت از محیط زیست است.

آذریار ادامه داد: دانش آموزان با اجرای طرح های خلاقانه در نقش محیط یار از سه عنصر آب، خاک و هوا به عنوان عناصر اصلی حیات برای تمامی موجودات زنده اعم از انسانها، گیاهان و حیوانات یاد کردند که نگهداری و صیانت از این نعمات الهی نقش بسزایی در داشتن زندگی سالم و به دور از هرگونه آلودگی دارد.

وی ادامه داد: اجرای برنامه آموزشی و ترویجی در مدارس آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ زیست محیطی را در پی دارد زیرا موجب می شود تا مشکلات و چالش های محیط زیست در جامعه کاهش یابد.

وی افزود: در برنامه طرح یک ساعت با محیط بان به منظور افزایش سطح سواد زیست محیطی، برای دانش آموزان بسته های آموزش زیست محیطی اهداء شد.

چالدران از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار