سرانه مصرف آرد در آذربایجان غربی از میانگین کشوری بالاتر است


سرانه مصرف آرد در آذربایجان غربی از میانگین کشوری بالاتر است

ارومیه-ایرنا- مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: سرانه مصرف ماهانه آرد استان با 7.2 کیلوگرم از میانگین کشوری که 6.1 کیلوگرم بوده بالاتر است.

امید زینالی اصل روز سه شنبه در جلسه شورای آرد و نان آذربایجان غربی با توضیح دستورالعمل ایجاد واحد نانوایی افزود: در مناطقی که آرد خام روستایی توزیع می شود، در صورت بالای یک هزار نفر بودن جمعیت منطقه می‌توانند برای تبدیل به واحد نانوایی اقدام کنند.

وی در باره کیفیت نان و استفاده از کارگران غیرماهر در پخت نان گفت: سودآور نبودن پخت نان برای نانوایی ها موجب شده که از کارگران غیرماهر در این زمینه استفاده شود در حالیکه برای ارتقای کیفیت نیازمند کارگران ماهر و زبده هستیم.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی با تاکید بر آموزش کارگران نانوایی ها بیان کرد: آموزش لازمه ارتقای کیفی است ولی امسال در شهرستان‌ها موفق به برگزاری دوره های آموزشی نشدیم و ۳ دوره در مرکز استان تاکنون اجرا شده است.

زینالی اظهار کرد: در حال حاضر، چهارهزار و ۷۳۲ واحد نانوایی در سطح ۱۹ شهرستان استان فعال است و ماهانه حجم قابل توجهی آرد در بین نانوایی ها توزیع می شود.

وی ادامه داد: بیشترین تخلفات این واحدها در بازرسی های انجام گرفته، کم فروشی و عدم وجود تابلو در دید مردم در جهت اطلاع رسانی در خصوص قیمت ،وزن چانه ،ساعات پخت روزهای تعطیلی و غیره اعلام شده است.

به گزارش ایرنا در کشور به ازای هر هزار و ۳۵۰ خانوار یک واحد نانوایی مجاز به فعالیت است که در این استان به ازای هر ۶۰۰ خانوار یک واحد فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403