رفع تصرف از2455 مترمربع از اراضی ملی و بذرکاری در 100هکتار منابع طبیعی سمنان


رفع تصرف از2455 مترمربع از اراضی ملی و بذرکاری در 100هکتار منابع طبیعی سمنان

مسئول واحد حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از خلع ید و رفع تصرف و قلع و قمع بیش از 2455 مترمربع از اراضی ملی در شهرستان سمنان خبر داد.

فاطمه امینیان با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به رسالت منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ و حراست، احیاء و توسعه و بهره‌برداری معقول و منطقی از اراضی ملی و علی‌رغم استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در امر حفاظت و مراقبت ، متاسفانه بعضا افراد سودجو با تخریب غیر مجاز به اراضی ملی آسیب می‌رسانند.

وی افزود: در همین راستا با حکم و اجرای دستور قضائی یک هزار و 364 مترمربع از اراضی ملی خلع ید و در حفظ و حراست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفت و حدود 1091 مترمربع نیز که ساخت و ساز غیر مجاز صورت گرفته بود با حضور نیروهای یگان حفاظت رفع تصرف و قلع و قمع و این اراضی که در دو پلاک مختلف در شهرستان سمنان واقع شده به وضع سابق اعاده گردید.

امینیان خاطر نشان کرد: گشت های شبانه روزی یگان حفاظت دراراضی ملی شهرستان هرگونه تخلفی را رصد کرده و با هماهنگی محاکم قضایی و نیروی انتظامی اعمال قانون می نمایند.

اجرای پویش مردمی بذرکاری در 100هکتار مراتع سمنان

همچنین معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از تداوم عملیات اجرایی پویش مردمی جنگلکاری با بذر در مراتع شهرستان سمنان و در راستای احیا مراتع و توسعه گیاهان دارویی خبر داد.

وی گفت: این اقدام در راستای طرح پویش سراسری بذرکاری و بذر پاشی برای احیاء و توسعه پوشش گیاهی شهرستان همزمان با سراسر کشور از آذرماه سالجاری شروع و تا پایان اسفند ادامه دارد. که در بهمن ماه جاری این طرح در سه سامانه مرتعی صلح دره، گرماب و چاه سم شهرستان سمنان اجرا گردید.

منظمی افزود: این طرح با مشارکت مرتع داران و شورای اسلامی روستای دوزهیر و جمعی از همیاران طبیعت در سطح 100هکتار و با بذرهای بادام کوهی، درمنه دشتی و قیچ انجام گردید.

وی اظهار کرد: امسال با تصویب اعتبارات ملی و استانی در بخش پروژه های احیا و اصلاح مراتع شهرستان و توسعه و کشت گیاهان دارویی سطح 1150هکتار در20 سامانه مرتعی حوزه شهرستان سمنان پویش مردمی بذرکاری با گونه های دارویی بادام کوهی، وشق، باریجه، زیره کوهی، گون کتیرایی و متکا و درمنه دشتی و قیچ با مشارکت مرتعداران سامانه، همیاران طبیعت، بسیج عشایری، داوطلبان جمعیت هلال احمر و سایر اقشار تا پایان سالجاری بذر پاشی می گردد.

منظمی در ادامه افزود: این پویش بزرگ ملی با رویکرد مشارکت مردمی و تأکید بر فرهنگ سازی منابع طبیعی انجام می گردد که امیدواریم دستگاه ها و ارگان های اجرائی، تشکل های مردمی و اقشار مختلف مردم همچنان در امر احیاء و توسعه عرصه های منابع طبیعی حضور فعال و پررنگی داشته باشند و اجرای این پویش بتواند سبب توسعه فرهنگ عمومی در امر منابع طبیعی، احیا و توسعه پوشش گیاهی و تولید علوفه بیشتر مراتع، حفاظت خاک و کنترل فرسایش، توسعه گردشگری طبیعی و بهبود معیشت جوامع محلی و اشتغال زایی در شهرستان گردد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق