جشن سمنان شهر خلاق کتاب برگزار می شود


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری جشن انتخاب سمنان به عنوان شهر خلاق کتاب همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

فرشید فلاح در نشستی با جمعی از مدیران فرهنگی و آموزشی فعال در جشنواره پایتخت کتاب از جمله مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان، معاون اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کسب این عنوان را در اولین حضور فعال در جشنواره پایتخت کتاب ایران موفقیت آمیز خواند و اظهار کرد: برای تقدیر از فعالان در این جشنواره، همایشی در قالب جشن همزمان با دهه مبارکه فجر در سمنان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سرانه بالای سواد در این استان تصریح کرد: استان سمنان هم از نظر زیرساخت‌ها و سخت‌افزار و هم از نظر نرم‌افزاری از توان و ظرفیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان مهمترین هدف از شرکت سمنان در جشنواره پایتخت کتاب ایران را توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دانست و خاطرنشان کرد: در دوره جدید نیز هدف نهایی سمنان همین است و در نظر است علاوه بر سمنان هفت شهر مرکز شهرستان‌های مختلف استان سمنان نیز فعالانه در این جشنواره شرکت کنند.

رضا شمس خانی مسوول دبیرخانه توسعه و ترویج کتابخوانی استان سمنان نیز در این نشست از فعالیت‌های گسترده این دبیرخانه و نیز مشارکت فعالانه جوانان و نوجوانان در این طرح تقدیر کرد و افزود: برای حضور فعال‌تر در دوره جدید پایتخت کتاب نیازمند حمایت و همراهی بیشتر و فعالانه تر مسوولان استانی از جمله استاندار و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی طرح‌های ارائه شده در دوره قبل سمنان در این جشنواره را بسیار مهم و ابتکاری خواند و ابراز امیدواری کرد: با طراحی و اقدامات موثرتر در دوره جدید سمنان موفق به کسب عنوان پایتختی کتاب شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد