جابجایی مسافر از فرودگاه ایلام 15 درصد افزایش یافت


جابجایی مسافر از فرودگاه ایلام 15 درصد افزایش یافت

ایلام - ایرنا - مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: جابجایی مسافران از این فرودگاه در سال جاری 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

محمدجواد یگانه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۱۲۸ هزار و ۷۹۳ مسافر از طریق فرودگاه ایلام اعزام و پذیرش شده که این میزان نسبت به مدت سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از این تعداد، ۶۵ هزار و ۸۶۸ مسافر اعزام و ۶۲ هزار ۹۲۵ مسافر نیز پذیرش شده است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام با اشاره به میزان جابجایی بار در این فرودگاه در سال جاری یادآور شد: طی ۱۰ ماهه امسال، ۹۸۶ تن و ۹۷۷ کیلوگرم بار از طریق این فرودگاه جابجا شده که از این میزان، ۴۹۱ تن و ۷۰ کیلوگرم وارد و ۴۹۵ تن و ۹۰۷ کیلوگرم بار نیز خارج شده است.

یگانه یادآور شد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۱۴ نشست و برخاست از طریق چهار شرکت هواپیمایی آسمان، ایران ایر، زاگرس و ماهان انجام شده است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام در خصوص طرح توسعه فرودگاه ایلام هم گفت: عملیات اجرایی ساخت ترمینال جدید این فرودگاه با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیمه اول سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

یگانه افزود: پروژه ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با زیربنای ۶ هزار متر مربع با اعتبار ۲۹۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش پیمانکار مربوطه این است که تا پایان سال جاری و نهایتا تا نیمه اول سال آینده این پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام اضافه کرد: عملیات اجرای سقف کاذب این پروژه با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال انجام بوده و اجرای کف سالن نیز با ۳۰ درصد پیشرفت در دست اجراست.

یگانه با بیان اینکه ۹۵ درصد اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه به پیمانکار مربوطه پرداخت شده است، تاکید کرد: با افتتاح پروژه ترمینال جدید این سالن به پروازهای داخلی و ترمینال کنونی نیز برای پروازهای خارجی اختصاص خواهد یافت.

روزانه چهار پرواز با ظرفیت ۶۰ درصد و با حدود ۶۰۰ مسافر از طریق فرودگاه شهدای ایلام جابجا می شود.

همچنین هفته ای ۵۶ سورتی پرواز ( ۲۸ رفت و برگشت) از طریق این فرودگاه انجام می شود.

در حال حاضر چهار شرکت هواپیمایی آسمان، ایران ایر، زاگرس و ماهان در زمینه جابجایی مسافر فرودگاه شهدای ایلام را همراهی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان