2 نوجوان آبدانانی به نهضت نورانی حفظ کل قرآن کریم پیوستند


2 نوجوان آبدانانی به نهضت نورانی حفظ کل قرآن کریم پیوستند

ایلام - ایرنا - مسوول اداره تبلیغات اسلامی آبدانان گفت: 2 نفر از نوجوانان قرآن پژوه عضو موسسات قرآنی این شهرستان در ادامه نهضت نورانی حفظ قرآن کریم و تلاش برای فراگیر شدن آموزه های الهی، حافظ کل این مصحف شریف شدند.

حجت الاسلام احمد اسماعیلی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درادامه توسعه و ترویج فرهنگ حفظ کلام وحی مهدیار رحمناک و آنیتا سهرابی از اعضای ثابت و فعال موسسه جامعه القرآن کریم شهرستان آبدانان طی مدت پنج سال با هدایت اساتید مجرب و در قالب یک برنامه مدون موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند.

وی قرآن کریم را کتاب نور ، نجابت و هدایت جوامع بشری خواند و افزود: سال های گذشته نیز ۲۲ نفر از علاقمندان به این کتاب شریف در شهرستان آبدانان موفق به حفظ و تثبیت قرآن کریم این نسخه شیرین و شفاء بخش شده اند.

مدیر جامعه القرآن آبدانان نیز با تقدیر از والدین این ۲ حافظ نوجوان آبدانانی تاکید کرد: این حافظان چهار روز در هفته در موسسه قرآنی حضور داشته و با استفاده از مشاوران علمی و کارشناسان قرآنی و بهره مندی از امکانات آموزشی ، رفاهی و فعالیت های پرورشی و فوق برنامه موسسه جامعه القرآن به حفظ آیات نورانی‌ کلام وحی همت می گمارند.

شهین غلامی اضافه کرد: جامعه القرآن کریم آبدانان یکی از مراکز رسمی حفظ قرآن است که تحت نظر جامعه القرآن کریم استان قم فعالیت می کند و از ابزار و تجهیزات فنی و اساتید باسابقه و اصول نوین و بروز آموزشی نیز برخوردار است و تاکنون جمع زیادی از اقشار مختلف را به مکتب مبارک قرآن مجید هدایت و تربیت کرده است.

مربی این ۲ نوجوان حافظ کل قرآن نیز در این خصوص یادآور شد: مهدیار رحمناک و آنیتا سهرابی هر دو در پایه هفتم مشغول تحصیل اند و از سن پنج سالگی براساس علاقه ذاتی خود و تشویق پدر و مادرانشان به حفظ قرآن اقدام کرده اند.

پریسا احمدی اضافه کرد: آنان روزانه بطور منظم بین چهار تا پنج ساعت در کلاس اختصاصی حضور یافته و به حفظ کلمات و آیات روح افزای این کتاب انسان ساز مشغول هستند.

وی به مشکلات سخت فرآیند آموزش های دوران کرونایی حفاظ اشاره و تاکید کرد: مهدیار رحمناک و آنیتا سهرابی در ابتدا با روش روخوانی، روان خوانی ، ترتیل و تجوید ساده و پیشرفته قرآن آشنایی پیدا کردند و پس از آن با استفاده از قلم قرآنی، نوار کاست و سامانه های هوشمند و الکترونیکی موفق به حفظ کامل ۳۰ جزء قرآن کریم و تثبیت آن شدند.

مادر مهدیار رحمناک نیز ضمن تقدیر از مربیان و ابراز خرسندی از موفقیت فرزندش در حفظ کل قرآن مجید اظهار داشت: در دوران بارداری تلاش کردم ضمن مراعات احکام شرعی ، دستورات دینی و اعتقادات اسلامی را نیز به دقت مورد توجه و تامل قرار دهم.

فریده دانیالی افزود: در این دوران تمام تلاشم را بکار بردم تا هنگام مراقبت و شیردهی مهدیار به موازین تربیتی و بهداشتی با حساسیت عمل و در دوران طفولیت و نوزادی نیز ، ساعات خاصی از شبانه روز ایشان را با نغمه های قرآنی و نواهای آسمانی آشنا کنم.

وی یادآور شد: پس از رشد جسمی و روحی فرزندم بین سال های اول تا سوم آثار سازنده تربیت اسلامی و تعالیم قرآنی را در وجود و حرکات وی دریافت کردم و به علاقه او به فراگیری قرآن کریم پی بردم.

این مادر که خود نیز در کسوت معلمی مشغول به کار تعلیم و تربیت است، گفت: سال های نخست خودم با تکنیک های یادگیری ، آموزش های اولیه لازم را به مهدیار آموزش دادم و در سن پنج سالگی نیز بطور رسمی وی را به مربیان جامعه القرآن شهر آبدانان سپردم و در کنار آنان به رشد آموزشی اش کمک کردم.

کارشناس مسوول قرآنی اداره تبلیغات اسلامی آبدانان نیز در این خصوص اظهار داشت: هم اکنون ۲۴ حافظ قرآن کریم در این شهرستان وجود دارد که چهار نفر آنان حافظ ۳۰ جزء کل قرآن و۲۰ نفر دیگر نیز مشغول فعالیت هستند و تاکنون بین پنج تا ۲۳ جزء کتاب وحی را حفظ کرده اند.

معصومه ستوده توسعه فرهنگ حفظ و تلاوت قرآن را از اولویت های آموزشی موسسات قرآنی دانست و افزود: هم اکنون ۴۵۰ نفر از جوانان و نوجوانان علاقه مند به فراگیری قرآن با برنامه ریزی و مشارکت ادارات فرهنگ و ارشاد و تبلیغات اسلامی شهرستان آبدانان زیر نظر ۲۵ مربی مجرب و در ۱۲ خانه قرآن روستایی و موسسات شهری مشغول یادگیری آموزه های کتاب وحی هستند.

شهرستان ۵۵ هزار نفری آبدانان با سه واحد دانشگاهی ، سه هزار و ۵۰۰ دانشجو، ۱۵۰ مدرس دانشگاه، ۲ مرکز حوزه علمیه، ۱۳۵ طلبه علوم دینی، ۱۱۲ فضای آموزشی، ۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و یک هزار و ۲۰۰ معلم یکی از شهرستان های علمی و نخبه پرور استان است که در ۱۷۰ کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید