اکران همزمان چهلمین جشنواره فیلم فجر در استان کردستان


اکران همزمان چهلمین جشنواره فیلم فجر در استان کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اکران همزمان فیلم های چهلمین جشنواره فیلم فجر در کردستان خبر داد.

عبید رستمی در ارتباط مجازی با رسانه های استان گفت: برای هشتمین سال متوالی اکران همزمان جشنواره فیلم فجر در استان کردستان در ایام دهه مبارک فجر با همکاری سازمان امور سینمایی وزارت متبوع فراهم شده است.

وی افزود: اکران فیلم های جشنواره چهلم از ۱۵ لغایت ۲۲ بهمن در پردیس سینمایی بهمن سالن های شماره یک و دو با همکاری سازمان و نهادهای مربوطه انجام می شود.

رستمی اضافه کرد: تلاش کردیم فیلم های جشنواره فیلم فجر در سینمای های دیگر استان از جمله سینمای مهر سقز، آزادی بیجار و کردستان مریوان اکران شود اما با توجه به شرایط و مقررات جشنواره و نوع تفاهم نامه سازمان سینمایی با دبیرخانه فیلم فجر این مهم بجز در مراکز استان های در هیچ شهر دیگری در کشور برگزار نمی شود.

دبیر هشتمین دوره اکران همزمان جشنواره فیلم فجر کردستان اظهار داشت: رزرو بلیط فیلم‌های جشنواره فجر تنها از طریق سامانه های اعلامی زیر انجام می‌شود و علاقمندان می‌توانند از طریق سه سایت www.irantic.com، www.cinematicket.org و www.gisheh۷.com اقدام به تهیه بلیط کنند.

وی با بیان اینکه بخاطر شرایط کرونایی از ۷۰ درصد ظرفیت سالن‌های سینما برای پذیرش مردم استفاده می‌شود، افزود: با هماهنگی های انجام شده با سازمان امور سینمایی وزارت متبوع تمامی فیلم های بخش سودای سیمرغ در این دوره از جشنواره در استان در سالن شماره ۱ و ۲ پردیس سینمایی بهمن سنندج اکران می گردد، اما به دلیل شیوع کرونا و نیمه تعطیل بودن مدارس متاسفانه امسال هم همچون پارسال بخش سیمرغ و پروانه ها که مخصوص مدارس و کودکان و نوجوانان بود برگزار نمی شود.

رستمی ضمن قدردانی از نهادهای و سازمان های دولتی و غیر دولتی استان به جهت همکاری در برگزاری برنامه های دهه مبارک فجر به ویژه اکران همزمان فیلم های جشنواره فجر، گفت: در سطح کشور سازمان سینمایی کشور ( امور استان ها)، دبیرخانه چهلمین جشنواره فیلم فجر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برگزار کننده این رویداد هنری هستند و در سطح استان با همکاری استانداری کردستان، پردیس سینمای بهمن سنندج، دفتر انجمن سینمای جوانان کردستان و موسسه فرهنگی هنری سیما ژیار کردستان برگزار می گردد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در