شهردار دیلم: ساماندهی سایت پسماند این بندر دستور کار است


شهردار دیلم: ساماندهی سایت پسماند این بندر دستور کار است

گناوه - ایرنا - شهردار بندر دیلم استان بوشهر گفت: ساماندهی سایت پسماند(زباله) این شهر از اهداف و برنامه‌های اولویت دار این مجموعه است.

به گزارش ایرنا، ایوب ترک زاده روز سه شنبه در جلسه کارگروه ساماندهی سایت زباله و پسماندهای شهری دیلم افزود: وضعیت موجود و شیوه‌های نگهداری و دفع پسماندها در سایت کنونی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی اظهارداشت: پیگیری جدی و همکاری سازمان‌های ذی‌ربط برای تغییر محل سایت کنونی و انتخاب مکان مناسب جایگزین ضرورت دارد.

شهردار دیلم بیان کرد: در صورت توافق و تعیین نشدن مکان جایگزین توسط سازمان‌های مرتبط، شهرداری ناگزیر به ساماندهی و استفاده از مکان کنونی است.

در این جلسه که با حضور نماینده شورای اسلامی شهر و دیگر مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ذی ربط برگزار شد، به ارایه نقطه نظرها و دیدگاه‌های کارشناسی خود در ارتباط با سایت پسماند پرداختند.

مشکلات عدیده زیست محیطی، نزدیک بودن به منطقه مسکونی، همجواری با دریا، انتقال آلودگی‌های ناشی از آن به طبیعت منطقه بویژه هنگام وزش بادهای موسمی که می‌تواند عوارض غیر قابل جبران بهداشتی به همراه داشته باشد، از عمده نظرهای شرکت کنندگان در این جلسه نسبت به مخاطرات سایت کنونی پسماند بود.

اعضای این کارگروه همچنین بر ضرورت شناسایی و بررسی مکانی مناسب و دور دست برای سایت پسماند جدید با موقعیت‌های خاص جغرافیایی و طبیعی برای مدت زمان طولانی که تهدید زیست محیطی برای منطقه نداشته باشد تاکید کردند.

بعد از این جلسه، بازدید میدانی از محل‌های پیشنهادی سایت پسماند صورت گرفت.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا