پرتو کرمانشاهی سعدی معاصر بود/ هنوز زمان مراسم تشییع و تدفین مشخص نیست


پرتو کرمانشاهی  سعدی معاصر  بود/ هنوز زمان مراسم تشییع و تدفین مشخص نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به درگذشت علی اشرف نوبتی شاعر کرمانشاهی در سحرگاه امروز (5 بهمن) گفت: هنوز زمان برگزاری مراسم تدفین و تشییع این شاعر نامدار اعلام نشده است.

بهرام فاضلی در گفت و گو با ایسنا، با تسلیت درگذشت این شاعر کرمانشاهی به جامعه فرهنگ و هنر استان و کشور گفت: متاسفانه صبح امروز (5 بهمن) این شاعر کرمانشاهی دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: طی تماس تلفنی که با خانواده ایشان داشته ایم، با توجه به اینکه برخی بستگان و اعضای خانواده شان در استان های دیگر ساکن هستند، زمان مراسم تشییع و تدفین به تاخیر افتاده و زمان دقیق آن بعدا اعلام می شود.

فاضلی با اشاره به آمادگی دفن این شاعر برجسته در قطعه هنرمندان آرامستان کرمانشاه گفت: ظاهرا برای ایشان قبری از قبل خریداری شده و به احتمال زیاد در آنجا و در آرامستان کرمانشاه دفن شود، اما برای تدفین این شاعر نام آشنا در قطعه هنرمندان آمادگی لازم را داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه از علی اشرف نوبتی ملقب به "پرتو کرمانشاهی" به عنوان سعدی معاصر یاد کرد و افزود: پرتو کرمانشاهی یکی از استوانه های شعر معاصر کشور محسوب می شد.

وی افزود: این شاعر نامدار هم به زبان فارسی و هم به زبان کردی اشعار بسیاری سروده و آثار بسیاری از خود به جای گذاشته است.

فاضلی گفت: اشعار این شاعر تنها در کتاب های ایشان خلاصه نمی شود و بسیاری از این اشعار درمیان مردم ساری و جاری است و توسط بسیاری خوانندگان استفاده می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زهرا داوودنژاد چگونه سلطان نوشابه شد؟ + بیوگرافی و تنها عکس همسر جذابش !