برخی صنایع بزرگ کرمانشاه باید از شهر ری مازوت بگیرند


برخی صنایع بزرگ کرمانشاه باید از شهر ری  مازوت  بگیرند

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از مشکل جدی صنایع بزرگ استان خصوصا صنایع سیمان برای تامین مازوت یاد کرد که مجبورند مازوت را با هزینه چند برابری از شهر ری تامین کنند.

فرهاد مرزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به محدودیت سوخت گاز که در فصل سرما برای برخی صنایع بزرگ از جمله کارخانجات سیمان استان در نظر گرفته شده، اظهار کرد: با وجود نبود گاز، امکان تامین مازوت نیز برای این صنایع در داخل استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای این صنایع حواله سوخت مازوت از شهر ری در نظر گرفته شده تا سوخت خود را از آنجا تامین کنند و این امر باعث می‌شود هزینه تهیه سوخت مازوت از شهر دیگر با احتساب حمل و نقل و... برای این صنایع تا سه برابر افزایش یابد.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به دستوری بودن قیمت سیمان، اظهار کرد: با توجه به این امر صنایع سیمان امکان افزایش قیمت تولیدات خود را ندارند و به جهت هزینه اضافی که برای تامین سوخت متوجه صنایع سیمان است، این صنایع از خرید سوخت مازوت از شهرهای دیگر منصرف شدند.

به گفته مرزی، صنایع سیمان استان به دلیل در اختیار نداشتن سوخت کافی در مرحله‌ای هستند که تولید خود را متوقف کنند.

وی درباره اینکه آیا پالایشگاه کرمانشاه نمی‌تواند همه سوخت مورد نیاز صنایع را تامین کند نیز پاسخ داد: آنچه که پالایشگاه کرمانشاه تولید می‌کند برای واحدهای بزرگ دولتی مانند نیروگاه‌ها در نظر گرفته شده، در حالیکه می‌شد این سهمیه را به بخش خصوصی اختصاص دهند و برای نیروگاه‌ها از شهرهای دیگر سوخت تامین کنند.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه همچنین از محدود شدن گاز سایر صنایع متوسط استان که کوره دارند هم از روز گذشته خبر داد و افزود: این قطعی ناگهانی و بدون اطلاع قبلی بوده و باعث شده کوره برخی از این صنایع دچار آسیب شود.

به گفته مرزی، قطع شدن گاز باید از دو روز قبل به صنایع اطلاع داده شود تا شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پلمب مخازن ذخیره مازوت آنها را باز کند، اما این کار صورت نگرفته و صنایع متوسط استان با چالش جدی مواجه شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی