کارآفرینان نگران بازگو کردن ایده خود نباشند


کارآفرینان نگران بازگو کردن ایده خود نباشند

یک کار آفرین در حوزه دانش بنیان و فناوری گفت: شکل گرفتن ایده و توسعه آن تنها نزدیک به 10 درصد یک محصول است، نگران بازگو کردن ایده خود و لو رفتن آن در برابر افراد با تجربه و توانا نباشید.

مجتبی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: درجامعه امروز موفقیت از زمان ورود به بازار بدست می‌آید و شما زمانی بهترین هستید که جایگاه محصول خود را در بازاراز نظر عرضه، تقاضا و روش توسعه ایده را با پشت کار بدرستی پیش ببرید.

وی ادامه داد: تفکر لو رفتن ایده در دنیای امروز، چندان اهمیتی ندارد، چرا که هر ایده‌ای که به ذهن کار آفرین می‌رسد تا احتمال زیادی به ذهن افراد دیگر رسیده است و فقط نتوانسته اند آن محصول را بدرستی پرورش دهند.

این مهندس دانش بنیان خاطر نشان کرد: ایده پردازان باید در شروع کارچند اصل ضروری را رعایت کنند تا بتوانند درصد موفقیت خود را بالا ببرند و بتوانند محصول خود را وارد بازار کنند.

وی افزود: در ابتدا ازانفرادی کار کردن خود داری کنید و تلاش کنید با افراد با تجربه و خوش فکر نسبت به تخصص لازم در پرورش ایده همفکری کنید و محصول را گروهی پرورش دهید.

اسماعیلی ادامه داد: برای تامین سرمایه و شروع کسب و کار تسهیلات بانکی و گرفتن وام بدترین اتفاق است، مگر با مبلغ کم و یا نرخ سود کم این کار انجام شود.

وی ادامه داد: فرد باید برای تامین مالی توسعه ایده‌ی خود در ابتدا سعی کند از صرف هزینه‌های غیر ضروری و بدون برنامه ریزی پرهیز کند و به جهت ریسک موفقیت محصول ممکن است ایده در راه پرورش موفق نباشد و دچار خسارت‌های سنگین مالی و تضعیف روحیه و انرژی فرد شود.

این کارآفرین با اشاره به دقت برای صرف هزینه با توجه به ریسک پذیر بودن همه ایده‌ها افزود: کار آفرین در ابتدای کار می‌تواند برای برسی ابعاد مختلف ایده و فراهم کردن نیازهای اولیه مانند دفتر کار و پرورش محصول از پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد که در دانشگاه‌ها مستقر شده‌اند کمک بگیرد.

اسماعیلی ادامه داد: پس از تولید و ورود محصول به بازار فرد کار آفرین باید همواره انرژی خود را حفظ کند و همگام با پیشرفت بازار محصول خود را با برسی سایر رقبا و ارتباط دائم با مشتری به سمت ارتقاء و پیشرفت ببرد.

وی خاطر نشان کرد: در دنیای فناوری افرادی هستند که در اصطلاح به آن‌ها عاشقان تکنولوژی می‌گویند و این افراد دائما به دنبال بهترین‌ها در بازار برای مصرف هستند.

این مدیرعامل شرکت دانش بنیان با اشاره به برندهای معروف و موفق در بازار خاطر نشان کرد: فرد کارآفرین باید با فهم بازار بتواند دائما نگاه عاشقان تکنولوژی را به سمت خود جلب کند تا محصول خود همیشه جایگاه موفقی در بازار داشته باشد.

اسماعیلی در ادامه صحبت های خود به چند مشکل در استان همدان در بحث کسب و کار اشاره کرد و گفت: فرهنگ کارآفرینی در استان بسیار عقب است و باید با حفظ منابع، وضع قوانین درست، جذب نخبه‌ها و گروهی کار کردن اساتید و نخبه‌ها بتوانیم جایگاه خوبی در کشور بدست بیاوریم.

وی ادامه داد: در بحث کار آفرینی دولت باید بر خلاف حوزه‌های دیگر از شدت قوانین در صورت امکان کم کرده و تا حد ممکن ازافرد کارآفرین و ایده پرداز حمایت کند.

وی افزود: برای مثال شخصی که حق بیمه پرسنل خود را با توجیه درست مدتی به تعویق انداخته است باید با حمایت و درک شرایط فرد به آن مهلت جبران داده و نباید با فشار و جریمه‌های سنگین روحیه این افراد را تضعیف کرده چرا که در بعضی مواقع این فشارها تعدیل نیرو در شرکت ها را به همراه دارد.

اسماعیلی در پایان گفت: کارآفرینان میتوانند با حمایت‌های درست از طرف تمامی دستگاه‌ها، کمک بزرگی به پیشرفت اقتصاد استان و شهروندان کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403