کود شیمیایی به اندازه کافی در خراسان جنوبی موجود است


کود شیمیایی به اندازه کافی در خراسان جنوبی موجود است

بیرجند - ایرنا - سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: به دنبال بارندگی مناسب سال زراعی جاری در استان نهاده‌های کشاورزی از جمله کودهای شیمیایی به میزان مورد نیاز تهیه و تامین شده است.

مهدی نوفرستی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کودهای شیمیایی (ازته، فسفاته و پتاسه) مورد نیاز بخش کشاورزی از طریق کارگزاری‌ها بین کشاورزان متقاضی استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان نگرانی بابت تهیه و تامین انواع کودهای شیمیایی نداشته باشند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن کود اوره به خراسان جنوبی اختصاص یافته و ۱۰ هزار و ۵۶۸ تن بین کشاورزان توزیع شده است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از میزان ۲ هزار و ۱۸۰ تن کود فسفاته تا این لحظه هزار و ۳۱۵ تن توزیع شده است.

وی سهمیه کود پتاسه اختصاص یافته به این استان را هزار و ۹۶۰ تن اعلام کرد و گفت: از این میزان تاکنون ۶۱۲ تن از طریق کارگزاری‌ها بین کشاورزان توزیع شده است.

نوفرستی درخصوص کیفیت کودهای شیمیایی تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: فرایند تامین، توزیع و مصرف کودهای تدارک شده توسط دولت در چارچوب «سامانه کنترل کیفی» با نظارت کامل صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این کودهایی شیمیایی از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار هستند و چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد به‌طور سیستماتیک شناسایی و از چرخه توزیع خارج می‌شود.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان جنوبی افزود: بومی کردن تولید بخشی از کودهای فسفاته در کشور در دستور کار قرار دارد و وابستگی کشور به واردات کودهای ابلاغی به کمتر از ۱۵ درصد رسیده است.

وی بر مصرف متعادل کودهای شیمیایی تاکید کرد و از کشاورزان خواست به منظور افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، کاهش تنش‌های محیطی اعم از سرما، یخبندان و خشکسالی همچنین مقاومت به آفات و بیماری‌ها و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی در مصرف متعادل کودهای پایه دقت لازم را داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام