مددجویان خراسان جنوبی هزار و 159 تخته فرش را تولید کردند


مددجویان خراسان جنوبی هزار و 159 تخته فرش را تولید کردند

بیرجند - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال مددجویان تحت حمایت این نهاد هزار و 159 تخته فرش به متراژ چهار هزار و 584 متر مربع را تولید کردند.

علی‌اکبر نخعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تولید فرش را یکی از عرصه‌های فعالیت مداوم خانواده‌های تحت حمایت در زمینه اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و افزود: این مقدار فرش در سال جاری تولید و به بازار عرضه شده که ارزش ریالی آن ۱۴۵ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال است.

وی استعدادسنجی قالی‌بافان و مشاوره شغلی آنان به‌صورت چهره به چهره را از رویکردهای اساسی کمیته امداد در ایجاد طرح‌های قالی‌بافی عنوان کرد و گفت: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد مربوطه معرفی می‌شوند سپس کمیته امداد با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز طرح را راه‌اندازی می‌کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به فرآیند بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت اظهار داشت: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح، ماهیانه و به‌صورت منظم بر روند بافت آن نظارت دارد و پس از اتمام بافت ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش تولیدی مددجوی تحت حمایت کمیته امداد توسط شرکت صنعت‌آفرینان مرکز خریداری و وجه آن نیز بعد از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه صنعت فرش آمیخته با فرهنگ و تمدن زنان و مردان توانمند کشور است افزود: توسعه صنعت فرش در شرایط کنونی به عنوان یک صادرات غیرنفتی راهکار مناسبی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

نخعی گفت: صنعت قالی‌بافی میراث گذشتگان است که به نسل امروز منتقل شده لذا علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده نیز کمک قابل توجهی می‌کند.

وی با بیان اینکه نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان ‏کمیته امداد انجام می‌شود گفت: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و ‏سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تامین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش و برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403