فیلم: بیش از 90 درصد رشته‌های تحصیلی نیاز به آزمون سراسری ندارند


فیلم: بیش از 90 درصد رشته‌های تحصیلی نیاز به آزمون سراسری ندارند

قزوین - ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت: براساس مصوبه جلسه 843 شورای عالی انقلاب فرهنگی بیش از 90 درصد رشته‌ها نیاز به آزمون سراسری ندارند و صرفاً سوابق تحصیلی در امتحانات نهایی پایه 12 مؤثر خواهد بود.

به گزارش ایرنا ، توفیق محمدحسینی روز سه شنبه با حضور در استودیو خبری ایرنا قزوین افزود: سهم نمره کل سابقه تحصیلی برای پذیرش در سال تحصیلی ۱۴۰۱، ۴۰ درصد با تأثیر مثبت است و برای پذیرش از سال تحصیلی ۱۴۰۲ و بعد از آن، سهم نمره کل سابقه تحصیلی، ۶۰ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل نهایی و مابقی ۴۰ درصد سهم آزمون اختصاصی خواهد بود.

مصوبه جلسه ۸۴۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) امسال به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است.

براساس این مصوبه در واقع روش سنجش و پذیرش به شکلی است که سرنوشت داوطلبان با چند ساعت کنکور سراسری تعیین نمی‌شود بلکه در آینده ۶۰ درصد سنجش در دوره دبیرستان شکل خواهد گرفت و در این روش نظام آموزش و پرورش و فعالیت ۱۲ ساله معلمان و تلاش دانش آموزان مورد توجه قرار دارد.

مطابق این مصوبه بیش از ۹۰ درصد رشته‌ها نیاز به آزمون سراسری ندارند و صرفاً سوابق تحصیلی در امتحانات نهایی پایه ۱۲ مؤثر خواهد بود.

افرادی که از سال ۱۴۰۲ تحصیلات متوسطه آنها به اتمام‌ می‌رسد و متقاضی ورود به دانشگاه‌ها و مووسسات آموزش عالی باشند بعد از برگزاری کنکور سراسری در رشته‌هایی که نیاز به آزمون ندارند صد درصد نمره قابل پذیرش در دانشگاه‌ها به عملکرد آنها در دروس نهایی پایه ۱۲ اختصاص خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند