فیلم : زمان حضور تیم های امدادی قزوین در حوادث جاده ای کمتر از میانگین کشوری است


فیلم : زمان حضور تیم های امدادی قزوین در حوادث جاده ای کمتر از میانگین کشوری است

قزوین - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر زمان حضور تیم های امدادی برای حوادث جاده ای در کشور هفت دقیقه است، گفت: این زمان در استان قزوین از هفت دقیقه و 40 ثانیه به 6 دقیقه و 28 ثانیه رسیده که اتفاق خوبی است، هرچند با میانگین جهانی فاصله داریم .

به گزارش ایرنا، حسن آصفی روز سه شنبه با حضور در استودیو خبری ایرنا قزوین افزود : اگر بتوانیم زمان حضور تیم های امدادی قزوین در حوادث را به کمتر از پنج دقیقه برسانیم به طور قطع آمار تلفات جاده ای را می توان بسیار کاهش داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین آموزش و هماهنگی بین دستگاهی را در کاهش حوادث طبیعی و غیرمترقبه موثر دانست و گفت: مهمترین اقدام برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه ارایه آموزش های عمومی و سپس تخصصی برای شهروندان و نیروهای هلال احمر است.

به گفته وی، هماهنگی بین دستگاهی نیز از ضرورت های لازم برای امر پیشگیری از حوادث است که با کمک مدیریت بحران و برگزاری کارگروه های امداد و نجات به صورت ماهانه صورت می پذیرد.

وی با اشاره به هماهنگی با استان های معین، برای اینکه بتوان تیم های عملیاتی آنها را هنگام وقوع حادثه به منطقه هدایت کرد،افزود: آنان باید از قبل آشنایی های لازم را با منطقه داشته باشند تا بتوانند مدت زمان رسیدن خود به مناطق آسیب دیده را به حداقل ممکن کاهش دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: حادثه اگر تبدیل به بحران می شود به خاطر ناآگاهی و کم اطلاعی خود ما است و اینکه از قبل ظرفیت سازی لازم انجام نشده و به همین جهت باید آموزش های لازم ارایه شود، هر چند طی سال های گذشته برای رفع کمبود امکانات نیز تلاش هایی صورت گرفته اما هنوز نیازمند تامین چنین موضوعاتی در سطح استان هستیم .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا