اختتامیه جشنواره ملی شعر سپهبد شهید سلیمانی 12 بهمن در جیرفت برگزار می‌شود


اختتامیه جشنواره ملی شعر سپهبد شهید سلیمانی 12 بهمن در جیرفت برگزار می‌شود

جیرفت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری اختتامیه جشنواره ملی شعر سپهبد شهید سلیمانی 12 بهمن در شهرستان جیرفت خبر داد.

حسین اسحاقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا برگزاری آیین اختتامیه جشنواره ملی شعر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را در ۱۲ بهمن از برنامه های شاخص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برشمرد و از ارسال ۲ هزار و ۲۱۰ اثر به این جشنواره شعر خبر داد.

وی استقبال شاعران کشوری را از جشنواره شعر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار خوب ارزیابی و تصریح کرد: با توجه به حجم استقبال، نفرات برتر در گویش های مختلف انتخاب و تجلیل می شوند.

وی همچنین در تشریح برنامه های بهمن و اسفند سال جاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از هدف‌گذاری ۱۳ برنامه کلان فرهنگی و هنری این اداره کل تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: برخی از برنامه های امسال به دلیل شیوع کرونا اجرا نشد و بسیاری از برنامه معوق و بسیاری غیرحضوری برگزار شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه در شرایط فعلی و با توجه به مصوبات ستاد کرونا، امکان برگزاری برنامه های حضوری فراهم شده لذا از این رو ۱۳ برنامه شاخص را در بخش فرهنگ و هنر جنوب کرمان تا پایان سال جاری برنامه ریزی کردیم.

وی تصریح کرد: همچنین جشنواره فیلم فجر ۱۵ تا ۲۲ و جشنواره موسیقی فجر از ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری از دیگر برنامه های شاخص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان است و فیلم های جشنواره فجر در سینمای جیرفت و کهنوج اکران می شود.

وی برگزاری جشنواره موسیقی فجر در نقاط مختلف کشور و تحقق عدالت را شعار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و گفت: با این اقدامات از تمرکزگرایی برنامه جلوگیری می شود.

اسحاقی اختتامیه جشنواره کالاهای فرهنگی در ۱۳ بهمن ماه و برنامه عصر کتاب در ۱۰ بهمن ماه سال جاری را از دیگر برنامه های هدف گذاری شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تا پایان سال جاری در این منطقه اعلام کرد.

وی به برنامه هفته قرآن و عترت از ۱۰ تا ۱۶ اسفندماه سال جاری به عنوان دیگر برنامه های مهم فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان طی سال جاری اشاره و از مردم برای حضور پرشور در این آئین دعوت کرد.

وی گفت: بزرگداشت مفاخر در سوم اسفندماه سال جاری و برنامه های مرتبط با نظامی گنجوی شامل برگزاری نمایشگاه خوشنویسی از اشعار و نشست شب شعر و ادبیات از دیگر برنامه های پایان سال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری همایش بانوان فعال و کارآفرین نمونه در حوزه فرهنگ و هنر جنوب کرمان خبر داد و گفت: در این آئین از بانوان فعال در زمینه قرآنی، شعر، نویسندگی، رسانه، هنری، چاپ، تبلیغات و موسسات فرهنگی تجلیل بعمل می آید.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در منطقه جنوب کرمان به برنامه های دهه فجر امسال نیز اشاره کرد و از برگزاری مراسمات متنوع شاد و فرهنگی در این هفته خبر داد و افزود: برگزاری نمایشگاه تجسمی فجر در دهه فجر از دیگر برنامه های این هفته مبارک است.

اسحاقی از برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد و تاریخ برگزاری این نمایشگاه را سوم تا ۱۰ بهمن ماه سال جاری به صورت مجازی اعلام و تصریح کرد: علاقمندان برای کسب اطلاع بیشتر به سایت موسسه خانه کتاب ایران مراجعه کنند.

وی به برگزاری دوره آموزش های هنری اشاره کرد و برگزاری مجازی این دوره ها توسط اساتید مجرب کشوری را از ابتکارات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و از ثبت نام سه هزار و ۴۵ نفر از ساکنان جنوب کرمان در این برنامه آموزشی خبر داد.

وی با بیان اینکه دوره آموزش های هنری از ۹ بهمن ماه سال جاری در تمامی شهرستان های جنوب کرمان برگزار می شود، هدف از برگزاری این دوره ها را شناسایی هنرمندان دانست و بر مشارکت بیشتر هنرمندان جنوب کرمانی در این دوره ها تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، گفت: امیدواریم خداوند متعال ما را از رهروان واقعی آن حضرت قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...