کنگره ملی و بین‌المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران در کرمان آغاز بکار کرد


کنگره ملی و بین‌المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران در کرمان آغاز بکار کرد

کرمان - ایرنا - هفدهمین کنگره ملی و سومین کنگره بین المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با 750 مقاله و هزار شرکت کننده مجازی و حضوری صبح امروز (سه‌شنبه) در دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز بکار کرد.

به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی هفدهمین کنگره ملی و سومین کنگره بین المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران در حاشیه برگزاری افتتاحیه این کنگره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کرمان برای نخستین مرتبه میزبان بزرگ‌ترین کنگره علوم کشاورزی کشور است؛ در استان هایی که در گذشته میزبان این کنگره بودند اتفاقات خوبی در زمینه کشاورزی رقم خورده و ما نیز امیدواریم این کنگره کمک شایانی به کشاورزی کشور و این استان بکند.

قاسم محمدی نژاد با بیان اینکه ۷۵۰ مقاله از سراسر دنیا به دبیرخانه این جشنواره رسیده است، افزود: ۱۵ سخنران بین المللی کلیدی طی سه روز در این کنگره سخنرانی دارند و سعی شده از اساتید ملی و بین المللی طی اجرای این کنگره بهره مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه در این کنگره موضوعات مهم حوزه کشاورزی تشریح می شود، یادآور شد: سعی داریم به موضوعات کشاورزی با تاکید بر چالش هایی نظیر کم آبی و بهره برداری در کشاورزی پرداخته شود.

به گفته رییس پژوهشکده فناوری تولیدات گیاهی کرمان، هزار نفر شرکت کننده مجازی در این کنگره شرکت می کنند که با توجه به شیوع کرونا نمی توانستیم پذیرای تمام شرکت کنندگان به صورت حضوری باشیم و البته این شرایط موجب حضور شرکت کنندگان از اقصا نقاط دنیا به شکل مجازی شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با برگزاری این کنگره ها به رونق کشاورزی کشور بویژه استان کرمان کمک کنیم، خاطرنشان کرد: کنگره، هم اندیشی بزرگ است، ما در طی این کنگره دو هم اندیشی بزرگ آب و بذر که از اهمیت بالایی برخوردار هستند، خواهیم داشت.

هفدهمین کنگره ملی و سومین کنگره بین المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با ۷۵۰ مقاله و هزار شرکت کننده مجازی صبح امروز در دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز بکار کرد و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

در این کنگره موضوعات مهم کشاورزی و چالش های کشاورزی مورد بررسی، کارشناسی و هم اندیشی قرار خواهد گرفت.

اختتامیه این کنگره پنجشنبه در دانشگاه شهید باهنر برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن