کارفرمایان البرز از بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز خودداری کنند


کارفرمایان البرز از بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز خودداری کنند

کرج - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز به کارفرمایان در سطح استان هشدار داد که از به کارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه خودداری کنند تا مشمول پرداخت جریمه های قانونی و معرفی به مراجع قضایی نشوند.

حسین فلاح نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا صیانت از نیروی کار ایرانی را از ماموریت های اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد و افزود: کارفرمایی که اتباع خارجی فاقد پروانه را به کار گیرند در مرحله نخست بابت هر روز اشتغال غیر مجاز هر کارگر معادل پنج برابر حد اقل دستمزد روزانه (چهارمیلیون و ۴۲۵ هزارو ۸۲۵ ریال) جریمه خواهند شد.

وی ادامه داد: با تکرار این تخلف در بار دوم مبلغ این جریمه تا ۲ برابر افزایش می یابد و در بار سوم کارفرمایان متخلف به دادگستری معرفی خواهند شد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز به شهروندان استان‌ توصیه کرد در صورت مشاهده تخلف در این زمینه ضمن تماس با شماره تلفن ۶۳۶۹ - ۰۲۱ ستاد خبری مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراتب را اعلام کنند تا به تخلفات در این زمینه رسیدگی شود.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی البرز در ادامه از اجرای طرح سراسری گشت مشترک یک روزه شناسایی اتباع خارجی فاقد مجوز کار در سطح استان به منظور صیانت از نیروی کار ایرانی خبرداد و افزود: طرح سراسری این گشت مشترک همزمان با سراسر کشور با مشارکت روسای ادارات تعاون کار و رفاه، بازرسان و کار شناسان، ماموران نیروی انتظامی و نمایندگان فرمانداری ها به مرحله اجرا درآمد و واحد های متخلف جریمه شدند.

وی با اشاره به مشکلات قانونی به کارگیری اتباع خارجی تصریح کرد: کارفرمایان بخش خصوصی و مؤسسات دولتی و غیردولتی و حتی پیمانکاران در بخش خصوصی و دولتی باید نیروی کار مورد نیاز خود را از کارگران ایرانی و در صورت ضرورت و در موارد خاص از نیروی کار خارجی دارنده کارت کار معتبر تامین نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت