بیش از 150 برنامه‌ فرهنگی و هنری همزمان با دهه فجر در استان همدان برگزار می‌شود


بیش از 150 برنامه‌ فرهنگی و هنری همزمان با دهه فجر در استان همدان برگزار می‌شود

همدان-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت که همزمان با ایام الله دهه فجر بیش از 150 برنامه متنوع فرهنگی و هنری در مناطق مختلف شهری و روستایی این استان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، «احمدرضا احسانی» روز سه شنبه در جلسه کمیته فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت دهه فجر استان همدان با بیان اینکه در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در این ایام اجرای برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: جشنواره کالا و محصولات فرهنگی، جایزه ادبی، جشنواره ملی اذان منتظران و جشنواره عاشیقلار بایرامی از جمله مهم ترین برنامه های فرهنگی ستاد دهه فجر در استان همدان است.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم سطح کمی و کیفی برنامه‌های دهه فجر در استان همدان نسبت به سال‌های گذشته ارتقا چشمگیری داشته باشد، افزود: همچنین بیش ۶۰ برنامه با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با هفته بصیرت و مقاومت در سطح استان اجرا می شود که اجرای این برنامه‌های فرهنگی و هنری تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: در این زمینه آمادگی و هماهنگی لازم برای اجرای برنامه های مشترک با دیگر دستگاه‌های فرهنگی استان نیز وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران راهپیمایی ۲۲ بهمن در همدان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز گفت: «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه در همدان خواهد بود.

حجت‌الاسلام «سید حسن فاضلیان» با بیان اینکه ۲۲ بهمن‌ماه امسال، اولین جشن ملی ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، از رسانه ها خواست انعکاس خبری در تمام نقاط استان از جمله روستاها در این روز انجام شود.

وی تاکید کرد: همدان باید از اولین استان‌هایی باشد که حضور مردم در راهپیمایی را به تصویر بکشد چراکه امسال برنامه‌های جدید و خلاقانه‌ای پیش‌بینی شده و جشنواره رسانه‌ای مردمی فجر یکی از برنامه‌های جدید استان در سال ۱۴۰۰ است.

رییس کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه جلساتی برای هماهنگی برنامه‌ها در کمیته فرهنگی و هنری ستاد برگزار شده است، گفت: با تشکیل این کمیته ۱۰ جلسه با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

«هادی شیرمحمدی» افزود: نشست‌های بصیرت افزایی، نمایشنامه‌خوانی مجازی، برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوان، جشنواره‌های استانی و ملی، اجرای سرود توسط گروه هزار و ۳۵۷ نفری آموزش و پرورش استان و رژه خودرویی از برنامه‌های شاخص پیش بینی شده برای این ایام است.

وی تصریح کرد: توجه به محتوای خلاقانه در فضای مجازی، توجه به گام دوم انقلاب و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی در برنامه‌ریزی‌ها جدی گرفته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام