نماینده ولی‌فقیه در کردستان: قاریان برای اعتلای قرآن «طرح و برنامه» ارائه دهند


نماینده ولی‌فقیه در کردستان: قاریان برای اعتلای قرآن «طرح و برنامه» ارائه دهند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: قاریان کردستانی برای اعتلا و تقویت قرآن طرح و برنامه ارائه دهند و پیشنهاد می‌شود یک مدرسه تعلیم و تربیت توسط قاریان برجسته به‌منظور پرورش جوانان نخبه قرآنی راه‌اندازی شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز سه‌شنبه در دیدار با اعضای جامعه قاریان استان در سنندج اظهار داشت: قرائت قرآن یک عشق، علاقه، سوز و انگیزه بوده و اصلاً ربطی به شغل ندارد.

وی با بیان اینکه قاریان با تلاوت صحیح قرآن مخاطب و جوانان را به خود جذب کنند، گفت: قاریان و فعالان این عرصه نباید در برابر کمبود امکانات و مشکلات پیش‌رو، از ادامه فعالیت در این حوزه ناامید شوند چرا که مردم از تلاوت قرآن لذت معنوی می‌برند، لذا تبلیغ و ترویج قرآن کریم همواره ادامه یابد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه قاریان کردستانی برای اعتلا و تقویت قرآن و تربیت و معرفی فعالان این عرصه به جامعه طرح و برنامه ارائه بدهند، افزود: باید در نگاه به قرآن از فاز مادیات فاصله بگیریم چراکه قرآن در عرضِ زندگی انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با یادآوری اینکه قاریان باید قرائت، تفسیر و حفظ را در دستور کار قرار دهند، اظهار کرد: دستگاه‌های قرآنی در استان نیز همچون «ارشاد و اوقاف» در برابر قرآن به وظایف خود عمل کنند.

یکی از قاریان کردستانی نیز در این دیدار گفت: قاریان براساس نظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ضوابط، پس از بررسی سوابق اجازه پخش تلاوت‌شان در رسانه ملی داده می‌شود.

جبار زندسلیمی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۱ که نهضت تلاوت و جزءخوانی در رسانه ملی مطرح شد، استان کردستان نیز در این حوزه فعالیتش را آغاز کرده و هم‌اکنون کلاس‌های قرآنی دو روز در طول هفته در سنندج برگزار خواهد شد.

وی گفت: یکی از نمادهای وحدت، اخوت و برادری استان کردستان این است که قاریان اهل‌سنت و تشیع در مراسم های مختلف در کنار هم به فعالیت و تلاوت قرآن می‌پردازند.

سایر اعضای جامعه قاریان و مرتلین مصوب کردستان نیز در این نشست به ایراد سخنرانی و دغدغه‌های خود پیراموان توسعه و گسترش فعالیت‌های این حوزه در استان پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن روز پنجشنبه و شب جمعه برای اموات + عکس نوشته های فاتحه و دلتنگی فوت شده ها