طرح کشاورزی قراردادی در 9 هزار هکتار از اراضی استان مرکزی اجرا شد


طرح کشاورزی قراردادی در 9 هزار هکتار از اراضی استان مرکزی اجرا شد

اراک - ایرنا - مدیر تعاون روستایی استان مرکزی گفت: طرح ملی کشاورزی قراردادی با هدف تقویت تولید از پائیز امسال تاکنون در 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان اجرایی شد.

«حسین هاشمی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با ۳۰۰ نفر از کشاورزان استان مرکزی منعقد شده‌ است.

وی ادامه داد: طرح ملی کشاورزی قراردادی با هدف اجرای سیاست‌های حمایتی دولت از تولیدکنندگان کشاورزی به ویژه گندمکاران انجام شده‌ است.

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: این طرح در استان مرکزی با محوریت مدیریت تعاون روستایی در حال اجرا بوده و از ابتدای ابلاغ کشت قراردادی، این استان از جمله استان‌های نمونه کشور بوده‌ است.

هاشمی افزود: تعاون روستایی در استان مرکزی و هفت استان دیگر به عنوان مباشر اجرای طرح ملی کشاورزی قراردادی انتخاب شده و آماده انعقاد قرارداد با گندمکاران در تمامی شهرستان‌ها است.

وی گفت: در این طرح بیمه محصول و تامین کود شیمیائی به صورت رایگان انجام و هزینه‌های این محصولات پس از برداشت محصول از کشاورزان اخذ می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی خاطر نشان کرد: کشاورزان در این طرح تنها دغدغه تولید داشته و برای سرمایه، خرید کود، سم و تامین بذر مشکلی نخواهند داشت.

۲ هزار و ۲۰۰ شرکت تعاونی فعال در استان مرکزی وجود دارد که ۲۰ هزار و ۱۲۶ نفر در آن ها مشغول به فعالیت هستند.
استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!