تزریق دز سوم واکسن کرونا در تنکابن به 43 درصد رسید


تزریق دز سوم واکسن کرونا در تنکابن به 43 درصد رسید

نوشهر – ایرنا – مدیر شبکه بهداشت و درمان تنکابن گفت : تاکنون 43 درصد جامعه هدف در این شهرستان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و باید افراد باقیمانده نیز هر چه سریعتر مرحله سوم واکسیناسیون را انجام دهند.

نیما نژاد مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تاکنون حدود ۹۹ درصد تنکابنی ها دز اول و ۹۴.۷ درصد هم دز دوم واکسن کرونای خود را دریافت نموده اند.

وی با بیان اینکه تنکابن جزء برترین شهرستان ها در طرح واکسیناسیون کرونا است ، اظهار داشت : اثر بخشی دز اول و دوم به مرور زمان کاهش می یابد و بنابراین باید دز سوم تزریق شود تا شاهد همه گیری کرونا نباشیم.

نژاد مقدم خاطرنشان کرد : در ابتدای طرح واکسیناسیون که با کمبود واکسن مواجه بودیم مردم در صف های طولانی منتظر تزریق واکسن بودند اما اکنون که واکسن به وفور موجود است، متاسفانه برخی افراد حاضر به تزریق واکسن نیستند که بسیار نگران کننده است.

وی با ابراز نگرانی نسبت به عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برخی مراسم ها افزود : اگر وارد موج ششم بشویم ، کرونا طغیان خواهد کرد و بنابراین رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون بسیار حائز اهمیت است که باید از سوی مردم جدی گرفته شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تنکابن با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم واردات واکسن به خوبی صورت گرفت ، تصریح کرد : در حال حاضر هیچ کمبودی بابت واکسن نداریم و تمامی مراکز از آمادگی لازم برای انجام واکسیناسیون برخوردار هستند.

وی از مردم خواست تا به شایعات مطرح شده در فضای مجازی بابت کیفیت واکسن ها توجه نکنند و هر چه سریعتر نسبت به تزریق دز سوم اقدام نمایند تا به ایمنی جمعی برسیم.

در حال حاضر ۶ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید رجایی تنکابن بستری هستند و آمار فوتی های محتمل و قطعی همچنان صفر است.

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک رنگ ۲۱ شهرستان مازندران همچنان آبی است و تنها شهرستان عباس آباد است که لباس زرد کرونایی بر تن کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی