75 شعر سپید در کتاب «اردیبهشت دستهایم»


75 شعر سپید در کتاب «اردیبهشت دستهایم»

کرمانشاه - ایرنا - مجموعه شعر «اردیبهشت دستهایم» نوشته «مریم گمار» شاعر کرمانشاهی که توسط انتشارات مانیان در 112 صفحه و به قیمت 32 هزار تومان چاپ شده، شامل 75 شعر سپید و مدرن است.

این شاعر کرمانشاهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مضامین این کتاب کاملا عاشقانه که از اشعار کوتاه و بلند سپید تشکیل شده، با توجه به استقبال دوستان اجتماعی بسیار مخاطب پذیر است و در این کتاب سعی کرده ام کاملا غم های زندگی دور شده و لبخند را با مضامینی عاشقانه پیوند بزنم.

خانم گمار که متولد سال ۵۹ است و در سال‌های ۷۹ و۸۰ در کلاس‌های شعر شرکت کرده است، افزود: همان سالها نقطه شروعی برای پرشی بلندتر در من شد و از آنجا که آن سالها اوج جوانی ام بود به دلیل شوق یادگیری از شعر به مدت ۲۰ سال فاصله گرفتم و مدارکی چون "تربیت معلم علوم قرآنی از تبلیغات اسلامی کرمانشاه معادل فوق دیپلم علوم قرآنی؛ دیپلم معرق؛ نقاشی رنگ روغن رئالیسم را گذراندم و در سال ۱۳۹۹ به دنیای شعر برگشتم و در پاییز همان سال این مجموعه شعر را در انتشارات مانیان تهران به چاپ رساندم.

وی زبان شعری «ادریبهشت دستهایم» را کاملا مدرن به سبک و سیاق شاعرانی چون احمد شاملو، یدالله رؤیایی، فروغ فرخزاد و علی باباچاهی دانست و در مورد شعر سپید هم گفت: ساختار شعر سپید، پیچیده است. در شعر سپید، استفاده از تکنیک های ادبی در حوزه معنایی شعر یا فرم و زبان، نقش موثری دارند. شاعر در قالب شعر سپید، بی وقفه از جملات استفاده نمی‌کند و به این طریق که گاهی اوقات طول سطرهایش بلند و گاهی وقت ها کوتاه است.

این شاعر کرمانشاهی با اشاره به اینکه هر اتفاقی که در شعر حادث می‌شود در زبان جاری می‌شود، حتی شکل یا صورت شعر نیز از زبان آن جدا نخواهد بود، یادآور شد: بنابراین فرم و زبان جزو جدایی ناشدنی همدیگر در شعر سپید هستند.

وی تاکید کرد: علاقه مندان می‌توانند نسخه چاپی این کتاب در انتشارات مانیان و دیجی کالا و فایل پی دی اف آن را در کتابراه خریداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته