نماینده مجلس: اخذ مجوز بین‌المللی فرودگاه سمنان زمینه‌ساز توسعه تجارت جهانی است


نماینده مجلس: اخذ مجوز بین‌المللی فرودگاه سمنان زمینه‌ساز توسعه تجارت جهانی است

سمنان- ایرنا- نماینده مردم سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز هوایی فرودگاه سمنان با تصویب هیات دولت صادر شد و این مرکز به عنوان فرودگاه بین المللی مجوز گرفت تا زمینه‌ساز توسعه تجارت جهانی از مبدا استان سمنان باشد.

به گزارش ایرنا، عباس گلرو روز سه شنبه به رسانه ها ابراز داشت: در جلسه اخیر هیات دولت به استناد تبصره (۱) ماده (۱۰۳) قانون امور گمرکی و با هدف تسهیل در صادرات و رونق گردشگری در کشور، فرودگاه های یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد، سمنان در استان سمنان و جهرم در استان فارس را به عنوان فرودگاه های مجاز برای ورود و خروج کالا و مسافر تعیین شد.
وی بیان کرد: به این ترتیب، سرانجام پس از پیگیری های چندین ساله مجوز مرز هوایی فرودگاه سمنان صادر شد.
وی گفت : فرآیند اخذ این مجوز یکسال زمان برد و پس از تصویب در کمیسیون های تخصصی صنعتی و دفاعی هیات وزیران ، سرانجام در جلسه روز یکشنبه هیات دولت که به ریاست آیت الله سیدابراهیم رییسی برگزار شد ، تصویب و ابلاغ شد.

گلرو افزود: اخذ مجوز بین المللی شدن فرودگاه سمنان، یکی از الزامات توسعه یافتگی است و سبب تسهیل در توسعه تجارت داخلی و خارجی و آسانی حمل و نقل مسافر به ویژه از مبدا سمنان به عتبات عالیات، دمشق و مکه معظمه و مدینه منوره می شود.

بین المللی شدن فرودگاه از الزامات توسعه سمنان

نماینده مردم سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیرساخت های فرودگاه سمنان استانداردهای بین المللی فنی و گمرکی دارد گفت: با اخذ این مجوز ، دریافت تجهیزات نرم افزاری برای فرودگاه تسریع می شود.

گلرو با اشاره به اینکه توسعه فرودگاه سمنان روند رو به رشدی داشت، افزود: یکی از زیرساختهای لازم برای توسعه، تامین زیرساختهای حوزه حمل و نقل است و حمل و نقل هوایی از زمینه های اساسی در تجارت داخلی و خارجی و جابه جایی مسافران است.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از طرح هایی که از ابتدای دوره نمایندگی به دنبال تحقق آن بودم بین المللی شدن فرودگاه سمنان بود، ابراز داشت: سالهای گذشته پروازهای داخلی در این فرودگاه انجام می شد ولی پروازهای فرودگاه سمنان به مشهد به خاطر کرونا متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه لازمه توسعه یافتگی تجارت خارجی است، گفت: در دنیای امروز تعاملات در حوزه خارجی دیگر منحصر به پایتختها نیست و هر استان می تواند مدلی از کشور برای تجارت خارجی باشد.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لازمه این امر داشتن مجوز هوایی برای فرودگاه سمنان بود که یکسال فرآیند اخذ این مجوز طول کشید و به طور رسمی چندروز گذشته در هیات دولت مطرح و مصوب شد.

گلرو، فرودگاه سمنان را دارای زیرساخهای استاندارد بین المللی دانست که در سالهای اخیر حمایتهای خوبی از آن شد، ادامه داد: این مجموعه اکنون نیازمند توسعه نرم افزاری است و برای تجارت با کشورهای همسایه برای توسعه صادرات به ویژه با توجه به صادرات‌محوربودن تولیدات استان سمنان این مساله یک ضرورت محسوب می شود.

وی بیان کرد: فرودگاه سمنان برای جابه جایی مسافران به عتبات عالیات، دمشق و مکه مکرمه از سوی مردم قابل استفاده است و بار زیادی از دوش مرکز کشور کم می کند.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت که با این مجوز اکنون فرودگاه سمنان برای توسعه «تجارت» و «زیارت» از طریق پروازهای مستقیم قابل استفاده خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود