سرانه فضای سبز شهری ایرانشهر بیش از ٩ مترمربع است


سرانه فضای سبز شهری ایرانشهر بیش از ٩ مترمربع است

زاهدان- ایرنا- شهردار ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ایرانشهر سرسبزترین شهر سیستان و بلوچستان با سرانه بیش از ٩ مترمربع برای هر شهروند است.

سعید دیده‌ور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون فضای سبز شهری ایرانشهر بیش از ١۵٠ هکتار است که زمینه نشاط و شادابی شهروندان را فراهم آورده است.

وی افزود: فضای سبز در شهرها به عنوان مجاری تنفسی شهرنشینان به شمار می آید.

شهردار ایرانشهر با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در توسعه و نگهداری فضای سبز گفت: تلاش خواهیم کرد فرهنگ درختکاری و حفاظت از فضای سبز در بین دانش آموزان و خانواده ها نهادینه شود.

دیده‌ور با بیان اینکه با هدف توسعه فضای سبز سالانه بیش از ١۵٠ هزار نهال گلدانی در ایرانشهر تولید می‌شود اظهار داشت: این نهال ها در سطح شهر کشت می شود.

وی افزود: توزیع عادلانه فضای سبز در محلات یک ضرورت است و همه شهروندان باید دسترسی لازم به بوستان‌ها و فضای سبز در کوتاه‌ترین فاصله از محل سکونت خود را داشته باشند.

وی وجود منابع آبی پایدار و شرایط اقلیمی مناسب را از علل سرسبزی ایرانشهر ذکر کرد و افزود: شهرداری علاوه بر جداسازی شبکه آب شهری از فضای سبز و پارکها اقدام به آبیاری تحت فشار فضای سبز کرده است بطوریکه این اقدام نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف آب و توسعه فضای سبز دارد.

وی افزود: در این فصل از سال که هموطنان ما در دیگر نقاط کشور شاهد سرما، یخبندان و خواب زمستانه درختان هستند مردم ایرانشهر به سبب هوای مساعد و مطلوب شاهد رویش انواع گونه های گیاهی با گل های رنگارنگ می باشند، بطوریکه فصل بهار را در زمستان تماشا می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول