5 وقف قرآنی در سیستان و بلوچستان به ثبت رسید


5 وقف قرآنی در سیستان و بلوچستان به ثبت رسید

زاهدان- ایرنا- رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: پنج وقف قرآنی به ارزش بیش‌از 70 میلیارد ریال امسال در این استان از سوی واقفان به ثبت رسیده است.

مرتضی کوچکی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هم‌اینک تنها یک درصد کل موقوفات سیستان و بلوچستان را نیت‌های قرآنی تشکیل می‌دهد و این مساله با توجه به گستره پهناور استان برای توسعه فرهنگ قرآنی بسیار ناچیز است.
وی افزود: زمین و واحدهای مسکونی برای ساخت دارالقرآن و اجرای برنامه‌های قرآنی امسال در سیستان و بلوچستان در راستای فعالیت‌های قرآنی به ثبت رسیده که با سیاست سازمان اوقاف و امورخیریه برای اجرای نیت و خدمت‌رسانی به جامعه با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری به موسسات قرآنی حائز شرایط واگذار خواهد شد.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: از آنجایی که نشر قرآن و معارف کلام وحی در جامعه دارای اهمیت زیادی است ضروریست واقفان استان به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی به حساب می‌آید به طوریکه علاقه‌مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می‌زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می‌برند.
تربیت افزون‌بر ۵۰ هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...