همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت در خاش برگزار می‌شود


همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت در خاش برگزار می‌شود

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که هشتمین همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت دهم بهمن در دانشگاه آزاد خاش برگزار خواهد شد گفت: تاکنون 200مقاله علمی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

دکتر سلطانعلی میر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این‌که از نیمسال دوم تمامی کلاس‌ها به صورت حضوری در سراسر سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد اظهارداشت: البته فرصت و ظرفیت مجازی را هم برای ارتقای کیفیت آموزش و پر کردن خلاهای که در امر تامین استاد داریم استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: ظرفیت جذب دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی با تلاش رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و اعلام شورای انقلاب فرهنگی و ابلاغ وزیر بهداشت برای افزایش ظرفیت رشته‌های مجموعه علوم پزشکی ویژه مناطق محروم افزایش پیدا می‌کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سالجاری حدود ۱۰۰ رشته به رشته‌های دانشگاهی ما افزوده شد و این مهم برخی از نیازهای استان را تامین کرده البته تلاش شده که رشته‌های تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) در سطح استان افزایش دهیم.

وی با بیان این‌که به سوی تجربه دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم خواهیم رفت گفت: دانشگاه‌های نسل یک و۲ صرفا آموزش‌محور است و امروزه کارآمدی لازم را برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بی‌شمار استان را ندارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که در هر زمینه‌ای اگر جامعه می‌خواهد توسعه یابد و شاخص‌های اجتماعی افزایش پیدا کند و کشوری توسعه یافته داشته باشیم از دریچه علم و دانش امکانپذیر خواهد بود گفت: دانشگاه آزاد این کارکرد اجتماعی را برای خود قائل است.

وی با اشاره به خدمات دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این دانشگاه تاکنون ۱۲۰ هزار فارغ التحصیل داشته و به یاری خدا افزایش تعاملات با کشورهای همسایه در دستورکار قرار دارد.

میر با اشاره به این‌که دانشگاه آزاد واحد زاهدان در شرایط بحرانی برای خود ماموریت ویژه قائل است افزود: بزرگترین پایگاه واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان را در این دانشگاه داشتیم که خدمت قابل توجهی برای مردم بود.

وی با اشاره این‌که همایش ولایت‌مداری و حب اهل بیت(ع) در منطقه سیستان اسفندماه برگزار خواهد شد تصریح کرد: در ۲۷ رجب جشنواره شعر نبوی در زاهدان برگزار می‌شود که در این جشنواره شعرای برگزیده سطح استان حضور خواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست