برنامه‌ریزی برای تولید 17 هزار مگاوات برق تا افق 1420


برنامه‌ریزی برای تولید 17 هزار مگاوات برق تا افق 1420

تهران- ایرنا- رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با برنامه ریزی دقیق تولید 17 هزار مگاوات برق تا افق 1420 در مدار قرار خواهد گرفت و باید تمام تلاش خود را برای رفع نیاز آیندگان نسبت به تولید انرژی برق به کار ببریم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، محمد اسلامی در حاشیه دیدار با خانواده شهید صالح پورحمزاوی در آبادان با بیان اینکه استفاده از نیروگاه برق اتمی بوشهر در چندسال گذشته باعث صرفه جویی ۸۰ میلیون بشکه نفت شده است، گفت: تولید برق از نیروگاه‌های اتمی کمک شایانی به کمبود برق در کشور کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: توسعه ظرفیت‌های تولید برق در نیروگاه‌های اتمی یکی از اهداف دولت سیزدهم است که سایت دارخوین یکی از سایت‌های مدنظر در این باره است تا از این طریق بتوانیم کمبود برق کشور را جبران کنیم.

اسلامی گفت: امروزه پاک‌ترین، پایدارترین، قابل اعتمادترین و اقتصادی‌ترین ظرفیت تولید برق در جهان استفاده از نیروگاه‌های اتمی است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره تولید ۱۷ هزار مگاوات برق در کشور از طریق انرژی هسته‌ای تولید ۱۰ هزار مگاوات در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد که خوشبختانه در کمیسیون تلفیق تایید شده است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق تولید ۱۷ هزار مگاوات برق تا افق ۱۴۲۰ در مدار قرار خواهد گرفت و باید تمام تلاشمان را برای رفع نیاز آیندگان نسبت به تولید انرژی برق به کار ببریم.

شهید صالح پورحمزاوی در بمباران نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۳۶۶ به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

برنامه‌ریزی برای تولید 17 هزار مگاوات برق تا افق 1420

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس