شروع بارندگی‌ها در نیمی از کشور از عصر چهارشنبه


شروع بارندگی‌ها در نیمی از کشور از عصر چهارشنبه

تهران- ایرنا- کارشناس سازمان هواشناسی از شروع بارش برف و باران به مدت سه روز در غرب و نواحی شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی خبر داد و گفت:آلودگی هوا در تهران و سایر کلانشهرها نیز از فردا کاهش می‌یابد.

«فریبا گودرزی» روز سه شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت آب و هوا افزود: از بعد از ظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی به تدریج شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف و همزمان وزش باد خواهیم بود.

وی گفت: در پی ورود این سامانه بارشی به کشور فردا شب در تهران، قزوین و البرز،با بارش باران و وزش باد موقت رو به رو می‌شویم.

گودرزی اظهارداشت: امروز تا عصر فردا در اغلب نقاط کشور جوی پایدار و در شهرهای صنعتی مثل اراک، تبریز ،تهران، اصفهان، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را خواهیم داشت و شرایط برای همه گروههای سنی ناسالم است. اما از عصر فردا به تدریج شاهد کاهش آلودگی‌ها در پی وزش باد و باراش باران خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنجشنبه گستره و شدت سامانه بارشی افزایش یافته و در بخش‌هایی از جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: برای روز پنج شنبه در کهگیلویه و بویر احمد، غرب کردستان و خوزستان، ارتفاعات تهران، قزوین و البرز شدت بارش و سیلابی شدن مسیرها و مسدود شدن جاده‌ها را پیس بینی می‌کنیم.

گودرزی ادامه داد: برای روز جمعه بارش در سواحل شمالی و جنوب شرق و شرق شدت خواهد داشت و کاهش نسبی دما را در این مناطق پیس بینی می‌کنیم. دما تا ۶ درجه در این مناطق سرد می‌شود و از عصر جمعه با خروج سامانه بارشی از شرق کشور بارش‌ها موقتا کاهش می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل