مراقب کلاهبرداری از طریق پیامک قطع برق باشید


مراقب کلاهبرداری از طریق پیامک قطع برق باشید

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز به شهروندان و مشترکان برق هشدار داد تا مراقب کلاهبرداری از طریق پیامک قطع برق باشند.

بنابه گفته‌ی روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، اخیرا مواردی از کلاهبرداری سایبری از طریق ارسال پیامک هشدار قطع برق گزارش شده است. در این شیوه مجرمان اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی هشدار قطع برق به شهروندان کرده و لینک جعلی را نیز درون آن قرار می‌دهند. در این پیامک‌ها عباراتی نظیر اینکه در صورت عدم پرداخت برق به مدت ۷۲ ساعت قطع خواهد شد یا حتی عباراتی مانند در صورت پرداخت از لینک زیر تخفیف یا جایزه خوش حسابی دریافت خواهید کرد، کاربران را به سمت استفاده از لینک هدایت می‌کنند.

با ورود کاربر به لینک مذکور این افراد نسبت به ورود و ثبت نام در وب‌سایت جعلی و سپس دریافت اپلیکیشن جعلی اقدام می‌کنند یا حتی ممکن است به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز هدایت شده یا اطلاعات و محتویات داخل گوشی تلفن همراهشان از طریق بدافزارها هک شود.

همانطور که پلیس فتا نیز در این زمینه هشدار داده؛ لازم است افراد در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی عجولانه عمل نکنند و حتما موضوع را از طریق اداره برق پیگیری کنند، ثانیا هنگام پرداخت نیز توجه داشته باشند که نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی و هویتی کاربران برای جلوگیری از قطع برق وجود ندارد و البته حتما از درگاه‌های رسمی برای پرداخت قبوض استفاده کنند.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز تاکید دارد که در پیامک‌های ارسالی از سوی این شرکت و شرکت توانیر آدرس saapa.ir جهت پرداخت درج شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته