سرانه مصرف آرد در آذربایجان غربی بالاتر از میانگین کشوری است


سرانه مصرف آرد در آذربایجان غربی بالاتر از میانگین کشوری است

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: سرانه مصرف آرد استان از میانگین کشوری بالاتر است و لازم است تا مشکلات صدور پروانه آرد و نان در استان توسط اتحادیه ها حل شود.

امید زینالی اصل امروز ۵ بهمن ماه در جلسه شورای آرد و نان استان با توضیح دستور العمل ایجاد واحد نانوایی افزود: در مناطقی که آرد خام روستایی توزیع می شود در صورت بالای یک هزار نفر بودن جمعیت منطقه می‌توانند برای تبدیل به واحد نانوایی اقدام کنند.

وی در باره کیفیت نان و استفاده از کارگران غیرماهر در پخت نان گفت: عدم سودآور بودن پخت نان برای نانوایی ها موجب شده که از کارگران غیرماهر در این زمینه استفاده شود در حالیکه برای ارتقای کیفیت نیازمند کارگران ماهر و زبده هستیم.

زینالی با تاکید بر آموزش کارگران نانوایی ها گفت: آموزش لازمه ارتقای کیفی است ولی امسال در شهرستان‌ها موفق به برگزاری دوره های آموزشی نشدیم و ۳ دوره در مرکز استان تاکنون اجرا شده است.

وی با بیان اینکه نمونه برداری از واحدهای تولید نان و آرد در استان بیان کرد: بازرسی ها به صورت مداوم در استان ادامه دارد و نمونه برداری از کیفیت آرد مصرفی به صورت مستمر انجام می شود.

مدیر شرکت عله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای قانون انتزاع، اخیرا نظارت بر نانوایی ها نیز به بازرسین قرارگاه تامین امنیت غذایی استان در جهاد کشاورزی استانها واگذار شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۷۳۲ واحد نانوایی در سطح ۱۹ شهرستان استان فعال است و ماهانه حجم قابل توجهی آرد در بین نانوایی ها توزیع می شود.

زینالی ادامه داد: بیشترین تخلفات این واحدها در بازرسی های انجام گرفته، کم فروشی و عدم وجود تابلو در دید مردم در جهت اطلاع رسانی در خصوص قیمت ،وزن چانه ،ساعات پخت روزهای تعطیلی و غیره اعلام شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام