به زودی ماهانه 40 میلیون دز واکسن کرونا تولید می کنیم


به زودی ماهانه 40 میلیون دز واکسن کرونا تولید می کنیم

رکنا: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اکنون 30 میلیون دز واکسن کرونای تولید داخل داریم که بزودی ماهانه 40 میلیون دز واکسن تولید خواهد شد که می‌تواند نیاز داخلی را تامین کند.

به گزارش رکنا، بهرام دارایی روز سه شنبه در دومین کنگره و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته در هتل المپیک افزود: در دو سال اخیر، پاندمی کرونا تهدید را به فرصت تبدیل کرده است.

وی اظهار داشت: دو واکسن کرونا تولید داخل مجوز مصرف برای کودکان را گرفته اند و امیدواریم قبل از پیک امیکرون، روند تزریق دوز سوم واکسن کرونا را سرعت ببخشیم و سال را به خوبی به پایان برسانیم.

دارایی با اشاره به بازار واکسن های تولید داخل اظهار داشت: از روزی که آمده ام، یک سنت هم بابت واکسن آسترازنکا نداده ایم و آنچه می‌آید، واکسن‌های اهدایی و از محل سبد کووکس است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: کسی فکر نمی‌کرد داروهای بایوتک به این سرعت پیشرفت کند، اکنون محصولات بایوتک، سهم زیادی از تشخیص و درمان بیماری‌ها را به خود اختصاص می دهند و رشد ۱۲.۵ درصدی تولید این داروها نشان از توسعه حوزه بیوتکنولوژی است.

رئیس سازمان غذا و دارو به صادرات دارویی اشاره کرد و افزود: صادرات دارویی علاوه بر اینکه آورده‌های غیر نفتی را کاهش می‌دهد، اهمیت کیفیت محصولات تولید داخل را نشان می‌دهد.

وی با انتقاد از سنگ اندازی در مسیر صادرات دارو در گذشته گفت: نفس صنعت داروسازی را گرفته ایم و باعث شدیم حجم صادرات ۱۵۰ میلیون دلاری، به ۴۰ میلیون دلار برسد، در حالیکه اگر اجازه می‌دادیم، امسال باید ۲۰۰ میلیون دلار صادرات دارو داشته باشیم.

دارایی با گلایه از آسیب‌های ارز دولتی تصریح کرد: کار سازمان غذا و دارو، شده ارزپاشی و این شان سازمان نیست، ۹۰ درصد مشکلات ما، مباحث ارزی بوده و عبور از این مرحله یعنی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، نیازمند شجاعت و مدیریت قوی است.

دومین کنگره و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته، به مدت سه روز در محل هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403