خلیج فارس مواج می‌شود


خلیج فارس مواج می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ساعاتی از عصر امروز تا امشب با افزایش نسبی سرعت و وزش باد در سواحل جنوبی استان ارتفاع موج دریا نیز افزایش می‌یابد.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی جو آرام را طی امروز و فردا برای اغلب نقاط استان نشان می‌دهد، در ساعاتی از عصر امروز تا امشب با افزایش نسبی سرعت و وزش باد در سواحل جنوبی استان ارتفاع موج دریا نیز افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود طی صبح تا بعد از ظهر روز (پنج شنبه ۷ بهمن) به سبب وزش نسبتاً شدید تا شدید جنوب شرقی قسمت شمال خلیج فارس و سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر (از بندر دیلم تا سواحل تنگستان) و از بعد از ظهر پنجشنبه تا عصر روز (دوشنبه ۱۱ بهمن) به سبب وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی خلیج فارس و سواحل استان به ویژه سواحل و فرا ساحل مرکزی و جنوبی استان به تناوب مواد و متلاطم است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که این مدت به ویژه در ساعاتی از روزهای جمعه و شنبه سرعت وزش باد روی خلیج فارس به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲.۵متر افزایش یابد در روز (پنجشنبه ۷ بهمن) وقوع بارش پراکنده باران در برخی مناطق و سواحل شمالی استان بوشهر دور از انتظار نیست.

شکوهی‌پور تأکید کرد: وزش باد شدید و مواج شدن خلیج‌فارس می‌تواند موجب اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس شود و احتمال غرق شدن شناورها به ویژه شناورهای کوچک در این مدت وجود دارد. از این رو شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی از سفر دریایی بپرهیزند.

وی بیان کرد: از روز جمعه با نفوذ یک توده هوای سرد و وزش جریانات سرد شمال‌غربی روند کاهش دما در سطح استان آغاز می‌شود و تا روز (دوشنبه ۱۱ بهمن) به طور میانگین دما ۵ تا ۹ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، از این رو نقاط مختلف استان به ویژه مناطق مرتفع در شهرستان‌های جم، دشتستان و دشتی جهت جلوگیری از خسارات احتمالی در مزارع و باغات تمهیدات لازم را بیندیشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان