مسعود نوذری سال‌ها زیبایی‌های حرم رضوی را به تصویر کشید


مسعود نوذری سال‌ها زیبایی‌های حرم رضوی را به تصویر کشید

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: خداوند این توفیق را به مسعود نوذری داد تا 30 سال از زیبایی‌های حرم مطهر رضوی عکس بگیرد و زیبایی‌های این بارگاه نورانی را برای ما به تصویر بکشد؛ این توفیقی نیست که نصیب هر کسی شود.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در آیین تکریم از ۳۰ سال خدمت مسعود نوذری، عکاس پیشکسوت آستان قدس رضوی که شامگاه گذشته، چهار بهمن‌ ماه، در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مسعود نوذری هنرمندی شناخته شده برای همه ماست و این محفل برای هر یک از ما به عنوان یکی از اضلاع خدمات چهره‌ای است که طی ۳۰ سال توانست در کنار حرم مطهر رضوی دنیای بزرگی از خدمت و یادگاری را از خود بر جای بگذارد.

وی ادامه داد: خوشحالم از اینکه چنین مراسمی برای وی برگزار شد و به نوعی این کار عمل به همان فرمایش امام رضا(ع) است که می‌فرماید کسی که از مخلوقی تشکر کند، زمینه تشکر از خالق را فراهم کرده است اما کار نوذری اضلاع زیادی دارد. کار او یکی از جلوه‌های فرمایش دیگر امام رضا(ع) است که فرمود مردم اگر زیبایی‌های سخن ما را بدانند، بی‌گمان از ما پی‌روی می‌کنند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در طول تاریخ افرادی چون علما، سخنرانان، شاعران و نقاشان آمده‌اند تا جلوه‌های زیبای زندگی امام رضا(ع) را به تصویر بکشند.

گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: در واقع ما در مقابل کسی هستیم که بزرگی او به اندازه عمقی است که از کلام حضرت رضا(ع) برداشت می‌کنیم. بعید است کسی روی کره زمین باشد که با تمام مقام علمی، اقتصادی و موقعیت اجتماعی خویش توانسته باشد ۳۰ سال در کنار حرم امام رضا(ع) اینگونه زیبایی‌های زندگی آن امام را منتشر کند.

وی عنوان کرد: عصر ما عصری است که ما مدیون خون شهدا هستیم. با توجه به اینکه مسعود نوذری برادر شهید است، از این‌ رو قطعا بخشی از این موفقیت‌های او مرهون عنایت برادر شهیدش است که برای وی چنین بساط پرخیر و برکتی را رقم زد. از این منظر ادای دینی می‌کنیم به شهید نوذری و همه شهدایی که امروز خود را مدیون آن‌ها می‌دانیم.

محمدمهدی خیرجو، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، در ادامه این مراسم اظهار کرد: به نظر می‌رسد کسی که عکاسی می‌کند، یک بخش از احساس و یک لحظه از تاریخ را مانند ماشینی بسته‌بندی می‌کند و باعث می‌شود که ما هر گاه به آن عکس نگاه می‌کنیم، خاطراتی برای ما زنده ‌شود.

وی افزود: از این‌ رو مسعود نوذری در حرم مطهر بخش‌هایی از زمان و تاریخ را برای ما ثبت و ضبط کرده که در آینده هر یک از آن‌ زنده شدن احساسات و خاطراتی را برای ما به همراه خواهد داشت.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی بیان کرد: حضور این جمع در این مراسم نشان می‌دهد مسعود نوذری مردم‌دار بوده و ۳۰ سال صادقانه در این عرصه خدمت کرده است. بنابراین برگزاری این مراسم می‌تواند فرصت خوبی برای تقدیر از پیشکسوتان این عرصه باشد. امیدواریم بتوانیم اینگونه برنامه‌ها را ادامه دهیم و از پیشکسوتان این عرصه تجلیل کنیم.

وی اضافه کرد: معتقدم مسعود نوذری عمر با برکتی را در حرم مطهر رضوی خدمت کرد و امروز هم ما تجلیلی که از او داریم به نوعی آغاز راهی است که بتوانیم از تجربیات و تخصصی که طی ۳۰ سال خیر در این مرکز کسب کرده‌، استفاده کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 11 فروردین 1403