چاه آب روستای دهنه طارم عاری از آلودگی است


چاه آب روستای دهنه طارم عاری از آلودگی است

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: چاه آب روستای دهنه طارم عاری از آلودگی است و مشکل پیش‌آمده به دلیل آب آلوده نیست.

کبری اترک در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نتایج آزمایش چاه آب روستای دهنه طارم، اظهار کرد: روز چهارشنبه هفته گذشته نمونه‌برداری‌های لازم از آب چاه روستا انجام شد که بر اساس نتایج به دست آمده، آب چاه عاری از آلودگی میکروبی بیماری‌زا بوده است.

وی افزود: بر اساس نتایج آزمایش، میزان کلر موجود در شبکه و مخزن نیز در حد سالم است و مشکل پیش‌آمده به علت آلودگی آب نیست.

این مسئول در توضیح آب آشامیدنی، ادامه داد: آب آشامیدنی آبی است که عوامل فیزیکی، شیمیایی، بیولوژی و رادیونوکلوئیدی آن در حدی باشد که آشامیدن آن عارضه سوئی در کوتاه‌مدت یا درازمدت در انسان ایجاد نکند و کیفیت آب نیز بر اساس استانداردهای شماره ۱۰۵۳ و استاندارد ۱۰۱۱ مورد سنجش قرار می‌گیرد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه نمی‌توان آب را رتبه‌بندی کرد، گفت: در هر منطقه آب ویژگی خاص خود را دارد و آبی که در استان زنجان مورد استفاده شهروندان است، در محدوده استانداردهای ۱۰۵۳ و ۱۰۱۱ قرار دارد.

گفتنی است، از روز ۲۶ دی‌ماه ۱۵ نفر از اهالی روستای دهنه طارم که اکثراً نیز کودکان زیر ۱۰ سال بودند، با علائم اسهال، استفراغ و شکم‌درد به بیمارستان مراجعه کردند که بررسی‌های لازم در خصوص دلایل بروز این مشکل در حال انجام است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند