طرز تهیه چند سوپ خوشمزه فرنگی


طرز تهیه چند سوپ خوشمزه فرنگی

با رسیدن فصل پاییز و سرما، بازار انواع سوپ‌های خوشمزه ایرانی و فرنگی به عنوان غذا یا پیش غذا به خصوص در مهمانی‌ها گرم می‌شود، به همین منظور طرز تهیه چند سوپ خوشمزه فرنگی را برایتان آماده کرده ایم.

طرز تهیه چند سوپ خوشمزه فرنگی
با رسیدن فصل پاییز و سرما، بازار انواع سوپ‌های خوشمزه ایرانی و فرنگی به عنوان غذا یا پیش غذا به خصوص در مهمانی‌ها گرم می‌شود، به همین منظور طرز تهیه چند سوپ خوشمزه فرنگی را برایتان آماده کرده ایم:

سوپ چیزبرگر
مواد لازم
۹۰۰ گرم گوشت چرخ کرده ۲ قاشق غذاخوری کره ۲ پیمانه پیاز خرد شده ۴ حبه سیر رنده شده یک قاشق چایخوری نمک یک قاشق چایخوری فلفل سیاه یک سوم پیمانه آرد یک قاشق غذاخوری جعفری خشک شده نصف پیمانه آب خیارشور ۲ قاشق غذاخوری خردل ۷۰۰ گرم آبگوشت ۴۰۰ گرم گوجه خرد شده ۲۲۰ گرم پنیر چدار رنده شده یک پیمانه شیر تزئینات: ماست یونانی، پنیر، سس تند، خیاشور

طرز تهیه چند سوپ خوشمزه فرنگی

طرز تهیه:

۱. گوشت چرخ کرده را داخل یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط بریزید و بپزید تا قهوه‌ای شود. سپس با کفگیر گوشت‌ها را داخل یک بشقاب بریزید، آن را بپوشانید و کنار بگذارید.

۲. کره را در تابه بریزید. وقتی ذوب شد پیاز خردشده را داخل آن بریزید و ۳-۴ دقیقه بپزید. سیر، نمک و فلفل را اضافه کنید و یک دقیقه به هم زدن ادامه دهید.

۳. آرد را روی آن بپاشید و بپزید؛ دو دقیقه پیوسته هم بزنید. مخلوط خشک خواهد بود و آرد کمی قهوه‌ای می‌شود.

۴. جعفری، آب خیارشور، خردل، آبگوشت، گوجه خردشده و گوشت قهوه‌ای شده را در آن بریزید و هم بزنید. وقتی نیم جوش شد، به مدت ۱۰ دقیقه در آن را بگذارید.

۵. حرارت را کم کنید و پنیر رنده شده و شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا پنیر آب شود. ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت کم بپزید و نمک و فلفل آن را مزه کنید. گرم میل نمایید.

طرز تهیه چند سوپ خوشمزه فرنگی

سوپ سیب زمینی خامه‌ای

مواد لازم:

۴ عدد سیب زمینی بزرگ روغن پخت و پز ۲ قاشق غذاخوری کره یک پیمانه پیاز خرد شده نصف پیمانه ساقه کرفس خردشده ۳ حبه سیر یک قاشق چایخوری پونه خشک سه چهارم قاشق چایخوری پودر زنجبیل نصف قاشق چایخوری پودر زیره نصف قاشق چایخوری نمک نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه ۳ پیمانه آب مرغ یا سبزیجات ۴۰۰ گرم شیرنارگیل تزئینات: پیازچه، ماست یونانی، گردوی تفت داده شده

طرز تهیه چند سوپ خوشمزه فرنگی

طرز تهیه

۱. با کباب کردن سیب زمینی‌ها شروع کنید. دمای فر را روی ۴۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید. سینی فر را با کاغذ نسوز بپوشانید. سیب زمینی‌ها را از وسط نصف کنید و روی آن‌ها روغن بمالید و روی سینی قرار دهید. به مدت ۳۰ دقیقه کباب کنید. پوستشان را بکنید. داخل یک کاسه بریزید و کاملا له کنید.

۲. وقتی سیب زمینی‌ها درحال کباب شدن هستند. یک ماهیتابه بزرگ را روی حرارت متوسط قرار دهید. کره را در آن ذوب کنید. پیاز و کرفس خردشده را اضافه کنید، بپزید و حدود ۵ دقیقه هم بزنید. سیر‌ها را مستقیما داخل تابه رنده کنید. پونه، زنجبیل، زیره، نمک و فلفل را اضافه کنید. بپزید و یک دقیقه هم بزنید.

۳. آب مرغ یا سبزیجات و شیر نارگیل را داخل آن بریزید و وقتی نیم جوش شد، حرارت را کم کنید تا سیب زمینی‌ها آماده شوند.

۴. سیب زمینی‌های له شده را داخل مواد بریزید و کاملا ترکیب کنید. نمک و فلفل آن را مزه کنید. برای اینکه ترکیب یکدستی داشته باشید، سوپ را به مخلوط کن انتقال دهید.

۵. گرم میل کنید، اگر مایلید با پیاز و ماست یونانی و گردو تزئین کنید.

طرز تهیه چند سوپ خوشمزه فرنگی

سوپ مرغ نارگیل

مواد لازم:

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یک عدد زنجبیل ۳ سانتیمتری تازه ورقه شده ۲۲۰ گرم قارچ ۶ پیمانه آب مرغ یا گوشت ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز ۴۵۰ گرم مرغ کباب شده خردشده یک و سه چهارم پیمانه شیرنارگیل ۳ قاشق غذاخوری جعفری خردشده تزئینات: برگ جعفری و لیمو

طرز تهیه چند سوپ خوشمزه فرنگی

طرز تهیه:

۱. روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. زنجبیل را اضافه کنید و حدود ۲ دقیقه هم بزنید تا معطر شود. قارچ‌ها را اضافه کنید و دو دقیقه دیگر تفت دهید.

۲. آب مرغ، آبلیمو و فلفل را اضافه کنید و به پختن ادامه دهید تا نیم جوش شود، سپس حدود ۸-۱۰ دقیقه دیگر حرارت دهید.

۳. مرغ را اضافه کنید و ۴-۵ دقیقه بجوشانید.

۴. شیرنارگیل و جعفری را اضافه کنید، حرارت را کم کرده و اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه بپزد. نمک و فلفل آن را مزه کنید.

۵. با جعفری و لیمو تزئین کنید.

نکته: به جای زنجبیل تازه می‌توانید از ۲ قاشق چایخوری پودر زنجبیل استفاده کنید.

طرز تهیه چند سوپ خوشمزه فرنگی

سوپ تورتیلای مرغ

مواد لازم:

۳ قاشق غذاخوری روغن پخت و پز یک قاشق غذاخوری پونه خشک ۲ قاشق چایخوری پودر زیره یک قاشق چایخوری پودر جعفری یک قاشق چایخوری پودر چیلی یک چهارم قاشق چایخوری فلفل قرمز یک عدد پیاز بزرگ خردشده ۴ حبه سیر بزرگ ۱.۳ کیلوگرم آب مرغ ۸۰۰ گرم گوجه له شده دو و نیم قاشق چایخوری نمک ۶ عدد نان تورتیلای ۱۵ سانتیمتری ۱.۳۵ کیلوگرم مرغ کباب شده و خردشده یک چهارم پیمانه برگ جعفری خردشده تزئینات: لیمو، آووکادوی ورقه شده، ماست یونانی، پنیر رنده شده، جعفری

طرز تهیه چند سوپ خوشمزه فرنگی

طرز تهیه:

۱. در یک قابلمه بزرگ روغن را روی حرارت متوسط گرم کنید.

۲. سبزیجات و ادویه‌ها را اضافه کنید و حدود ۳۰ ثانیه تفت دهید تا معطر شوند.

۳. پیاز را اضافه کنید و ۳ دقیقه تفت دهید. سیر را مستقیما در قابلمه رنده کنید و ۲ دقیقه دیگر به هم زدن و پختن ادامه دهید.

۴. آب گوشت، گوجه‌های له شده و نمک را اضافه کنید تا نیم جوش شود.

۵. ۲ عدد از تورتیلا‌ها را نصف کرده و نواری ببرید و به قابلمه اضافه کنید. بدون اینکه در قابلمه را بگذارید ۲۵ دقیقه بپزید و گاهی هم بزنید.

۶. مرغ و جعفری را اضافه کنید و حرارت را کمی کم کنید.

۷. باقی تورتیلا‌ها را نصف کنید و نواری ببرید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط گرم کنید. نوار‌های تورتیلا را تفت دهید تا برشته شوند (حدود ۳-۵ دقیقه) مراقب باشید نسوزند. درست قبل از سرو، این تورتیلا‌ها را به سوپ اضافه کنید.

۸. نمک و فلفل را مزه کنید. گرم و با تزئینات دلخواه میل کنید.

طرز تهیه چند سوپ خوشمزه فرنگی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع آش و سوپ

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا