سلاجقه: باید با مدیریت جهادی از ظرفیت صندوق ملی محیط زیست بهره برد


سلاجقه: باید با مدیریت جهادی از ظرفیت صندوق ملی محیط زیست بهره برد

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: صندوق ملی محیط زیست ظرفیت های گسترده ای دارد و نیاز است تا با یک مدیریت جهادی و استفاده از مشارکت های مردمی، از این ظرفیت ها بهره برد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در مراسم تودیع اعضای هیات مدیره دوم و معارفه اعضای هیات مدیره سوم صندوق ملی محیط زیست، با اشاره به ظرفیت های گسترده صندوق ملی محیط زیست، بر نقش این صندوق در ارتقای شاخص های محیط زیستی کشور تاکید کرد.

وی همچنین این صندوق را یکی از ظرفیت های مهم محیط زیست کشور عنوان و از بانیان راه اندازی آن تشکر کرد.

سلاجقه با قدردانی از خدمات اعضای سابق هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست اظهار داشت: خوشبختانه صندوق ملی محیط زیست ظرفیت های گسترده ای دارد و نیاز است تا با یک مدیریت جهادی و استفاده از مشارکت های مردمی، از این ظرفیت ها بهره برد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: صندوق ملی محیط زیست می تواند بر اساس راهکارهای قانونی، همه شمول و ارکان سازمان را تقویت کند و امیدوارم شاهد این اتفاق در قالب نشست های تخصصی اعضای هیات مدیره صندوق با معاونت های سازمان باشیم.

سلاجقه با اشاره به تعدد و تنوع منابع مالی صندوق ملی محیط زیست، ۲۰ درصد عوارض آلایندگی و مالیات بر ارزش افزوده را از جمله این منابع عنوان و تصریح کرد: صندوق می تواند با بهره گیری از منابع خود، بسیاری از مسایل محیط زیست کشور را حل کند.

به گفته معاون رییس جمهوری، صندوق ملی محیط زیست می تواند در مباحث اطلاع رسانی هم یاری کننده سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

وی خاطرنشان کرد: فضای حاکم بر صندوق ملی محیط زیست باید کاملا شفاف و به دور از حب و بغض و اعمال نظرهای شخصی باشد، همه باید تلاش کنیم که صندوق با سلامت کامل کار کند و همه ظرفیت های آن برای تحقق اهداف زیست محیطی به کار گرفته شود.

سلاجقه با آرزوی موفقیت برای اعضای جدید هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست، ابراز امیدواری کرد که صندوق در جهت ارتقای شاخص های محیط زیستی کشور گام های اساسی بردارد.

پس از سخنان رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر عامل و اعضای سابق هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست به ارایه گزارشی پیرامون تاریخچه شکل گیری این صندوق و عملکرد آن در دوره فعالیت هیات مدیره دوم پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید