هشت طرح کشاورزی به بخش خصوصی آذربایجان شرقی واگذار شد


هشت طرح کشاورزی به بخش خصوصی آذربایجان شرقی واگذار شد

تبریز- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: امسال هشت طرح کشاورزی و غیرکشاورزی با بیش از 70 هکتار وسعت از طریق این سازمان به بخش خصوصی استان واگذار شد.

اکبر فتحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارسال نیز ۱۰ طرح کشاورزی و غیرکشاورزی با هفت هکتار با ضوابط واگذاری اراضی منابع ملی و دولتی برای طرح های کشاورزی و تولیدی در آذربایجان شرقی واگذار شد.

وی افزود: این طرح ها برای ایجاد و توسعه واحدهای دامداری، پرورش طیور و آبزیان و تأسیسات وابسته به آنها و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به بخش کشاورزی و نیز طرح های اقتصادی زراعی و باغبانی با نظارت کمیسیونی در استان متشکل از سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، امور اراضی و کارشناس حفاظت و امور اراضی با عنوان کمیسیون طرح های کشاورزی و تولیدی و با مصوبه این کمیسیون واگذار می شود.

فتحی گفت: همه اراضی منابع ملی و دولتی در حیطه اختیارات وزارت جهاد کشاورزی با رعایت کلیه ضوابط مربوط قابل واگذاری به واجدین شرایط می‌باشد.

وی اضافه کرد: البته واگذاری جنگل ها و بیشه‌های طبیعی، مراتع عمومی از حریم روستاها که به تشخیص هیئت هفت نفره جهت تعلیف احشام ضروری است، نهالستان های عمومی، پارک های جنگلی و جنگلهای دست کاشت عمومی، حریم قانونی تأسیسات دولتی، راه های مسیر ایل کوچ‌نشین ها و حریم مربوط به آنها، مطلقاً ممنوع است.

وی همچنین با اشاره به اراضی موردنیاز برای مصارف و فعالیت های غیرکشاورزی، گفت: این اراضی شامل شهرک ها و نواحی صنعتی، شهرهای جدید و بنیاد مسکن، پایانه‌ها، کارخانجات، تأسیسات وابسته به صنایع، تأسیسات فرهنگی، هنری، آموزشی، تفریحی، تحقیقاتی، مذهبی و مؤسسات ورزشی، مجتمع‌های اقامتی و پذیرایی و توریستی، درمانگاه ها، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، گورستان ها، غسالخانه‌ها، آسایشگاه ها و سایر تأسیسات بهداشتی و رفاهی است.

وی افزود: مراکز خدمات عمومی از قبیل سردخانه، انبارهای عمومی و همچنین فضاهای نگهداری کالا و بارگیری در بنادر و موارد مشابه از دیگر موارد غیرکشاورزی قابل واگذاری است.

فتحی خاطر نشان کرد: واگذاری اراضی منابع ملی و دولتی برای مصارف غیرکشاورزی در قالب قرارداد اجاره در مساحت های بیش از سه هکتار در استان های گیلان، مازندران، تهران، گلستان و شهرهای شیراز، اصفهان، تبریز، اهواز، مشهد، کرج و بیش از ۵۰ هکتار در سایر استان ها با رعایت مفاد این دستورالعمل منوط به تأیید وزیر یا مقام مجاز از سوی وی مقدور می‌باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: در ۹ سال گذشته حدود ۶۰ طرح کشاورزی و غیرکشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022