161 هکتار زمین دولتی در آذربایجان‌غربی با نظارت دستگاه قضا واگذار می‌شود


161 هکتار زمین دولتی در آذربایجان‌غربی با نظارت دستگاه قضا واگذار می‌شود

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به نظارت دستگاه قضا به واگذاری 161 هکتار از اراضی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی گفت: اولویت در نظرگرفته شده، مصلحت بیت المال و اهلیت فنی و تخصصی و مقررات کارشناسی است.

ناصر عتباتی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته حقوقی - قضایی شورای حفظ حقوق بیت المال برای بررسی چگونگی واگذاری اراضی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی جهت ایجاد شهرک گلخانه‌ای در شهرستان میاندوآب، اظهار داشت: هرگونه واگذاری اراضی باید بدون تعارض با منافع عامه مردم و حقوق بیت المال باشد.

وی افزود: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد هزینه های قابل توجهی از بیت المال برای مرکز تحقیقات مانند زهکشی- آبیاری مکانیزه و ایجاد تاسیسات در آن انجام شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ‌مسائلی از سوی اهالی و بومیان منطقه در خصوص موضوع مطرح بوده و اقدامات حقوقی هم علیه واگذاری صورت گرفته است که حکایت از این دارد که فعال بودن مرکز تاثیر مستقیم در امنیت غذایی منطقه دارد.

عتباتی ادامه داد: تولید بذرهای استراتژیک، خودکفایی تولید بذر و موارد مشابه هم در این امر قابل توجه است و اینکه قیمت واگذاری و نحوه پرداخت آن نیز یکی دیگر از مباحث مهم این واگذاری به شمار می رود.

وی بیان کرد: عدم اهلیت فنی و تخصصی شرکت شهرک سازی هم موضوعی است که مطرح است و باید با کار کارشناسی در مورد آن ارائه نظر شود.

به گزارش ایرنا، پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مطروحه مصوباتی به امضای حاضران رسید و مقرر شد گزارش کامل فنی با ملاحظات نهادها و ارگان‌های ذیربط استخراج و جهت اتخاذ تصمیم اعلام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...