نهضت زنان عاشورایی همچنان تداوم دارد


نهضت زنان عاشورایی همچنان تداوم دارد

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: زنان عاشورایی از نهضت امام حسین(ع) پشتیبانی کردند و این حمایت همچنان ادامه دارد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی سه‌شنبه ٥ بهمن در آیین اختتامیه ششمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی در شیراز، بیان کرد: این جلسه هم مزین به نام شهد و ایثارگران است و هم عکس شهدا زینت بخش آن است و هم اینکه جلسه متعلق زنان عاشورایی است؛ زنانی که برپا کننده و حافظ عاشورا بودند.

او ادامه داد: اگرچه فرصت به خدمت رسیدن معصومان را نداشته‌ایم و عصمت علنی را از نزدیک درک نکرده‌ایم اما وقتی به محضر مادر شهدا و جانبازان می‌رویم، «فتبارک‌الله احسن الخالقین» را می‌فهمیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: پرچمدار نهضت ایستادگی جریان دفاع از حق، ایستادگی در مقابل ظلم به عموم مسلمین، ایستادگی در مقابل انحراف تاریخ و... خدیجه کبری فاطمه زهرا هستند.

قاضی‌زاده با بیان اینکه در بستر تفکر زهرایی این نهضت شکل می‌گیرد و انسان‌های همانند خود را تربیت می‌کند، گفت: از دامن ایشان امام حسن(ع) و حسین(ع) پرورش می‌یاید که خود علمدار می‌شوند.

او اضافه کرد: تاریخ امروز ما هم همین است؛ برادری در دفاع مقدس به شهادت می‌رسد و برادر دوم هم امروز جزو مدافعین حرم است و در واقع این زنان عاشورایی هستند که از نهضت امام حسین(ع) پشتیبانی کردند و این حمایت همچنان ادامه دارد.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زبان شعر و هنر، زبان بیان است، گفت: یکی از اصلی حاملان این فرهنگ، شعر و شعرای ارزشی و توحیدی بوده است.

قاضی‌زاده اضافه کرد: شاعران ایثارگر و ایثارگران شاعر هر دو یک مفهوم هستند و نسبت به این معنای بالا و الهی انجام وظیفه در طول تاریخ کرده‌اند و بابت آن هم به زحمت افتاده‌اند.

او تاکید کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی ما ترویج، پاسداری، توسعه و شناساندن چهره واقعی ایثار و شهادت و تدوام آن در جامعه است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدا و ایثارگران به خاطر ایمان قلبی به خداوند پای ایمان خود ایستاده‌اند، گفت: این تجلی عملی رفتار آنهاست که این نهضت را ادامه می‌دهند.

قاضی‌زاده همچنین با بیان اینکه هنر، زبان عشق است و چه هنری بالاتر از اینکه جان خود را به طبق اخلاص بگذاری، ابراز امیدواری کرد که اینگونه جلسات تداوم یابد.

او از دستگاههایی که برای برگزاری این کنگره مسئولانه به میدان آمدند، تقدیر کرد و گفت: محور برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید کشور، استان‌ها هستند.

معاون رئیس جمهور در خاتمه تاکید کرد: فرهنگ، حوزه‌ای عمومی است که باید با همدلی بهترین نتیجه‌ها از آن حاصل شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه علاوه بر رونمایی از کتاب واژه‌های شهید، نخستین نشان شعر ایثار کشور تقدیم احد بزرگی، شاعر شیرازی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس کیوت 1401 دخترونه جذاب و دیدنی بانمک برای پروفایل / گوگولی